Lewis Hamilton lényegében már a rajtnál elvesztette az Osztrák Nagydíjat, amikor visszaesett csapattársa, Nico Rosberg mögé, de végleg egy 5 másodperces időbüntetés miatt szálltak el az esélyei. Ezt azért kapta, mert a kerékcseréje után átszelte a bokszkijáratot a pályától elválasztó fehér vonalat, bár ő maga nem is emlékezett rá.
„Az igazat megvallva fogalmam sincs. Szerintem nem szeltem át semmit.
– vágta rá az futam után az Origo GPhírek kérdésére, hogy miért követte el a szokatlan hibát. A visszajátszás alapján egyértelműen átment a csíkon, ez azonban a Mercedes főnöke, Toto Wolff szerint éles helyzetben bárkivel előfordul.
„Annyit látni lehetett, hogy már a bokszba bevezető körét is nagyon megnyomta, akárcsak Nico, aki blokkoló kerekekkel érkezett meg a bejárathoz" – mondta Wolff, amikor erről kérdeztük. „Ha az ember tudja, hogy valószínűleg ez az egy esélye van megelőzni a csapattársát, muszáj kockáztatnia, a bejáratnál éppúgy, mint a kijáratnál."
„Úgy láttam, a kijáratnál lévő éles jobbosban kicsit keresztbe állt az autója, mert nagyon korán adott gázt, hogy minél közelebb legyen Nicóhoz. Akkor szelte át a csíkot. Amikor valaki ennyire igyekszik, könnyen elkövet egy ilyen hibát."
Hamiltonhoz hasonlóan ugyanakkor Wolff is úgy vélte, a hiba nélkül is Rosberg győzött volna. „Már az első etapban is ő volt a gyorsabb, aztán a másodikban tovább növelte az előnyét" – vélte. „Nem hiszem, hogy már a világbajnoki hajsza nyomását érzik magukon, de keményen szorongatják egymást."
Wolff méltatta Rosberget, aki szerinte „mentálisan hihetetlenül erős", ezért a vereségek ellenére újra meg újra képes felállni, és visszaütni Hamiltonnak. „Ma hibátlanul is ment, nagyszerű tempót diktált a versenyen" – mutatott rá a Mercedes főnöke. „Éppen ezért az utolsó pillanatig el fog húzódni közöttük a küzdelem."
Rosberg az utóbbi négy versenyből már a harmadik győzelmét aratta, így a hátránya a vb összetettjében 10 pontra csökkent. Ám ő sem úszta meg necces pillanatok nélkül az Osztrák Nagydíjat: amikor füstölő kerekekkel esett be a bokszbejárathoz, könnyen átléphette volna a sebességhatárt, az utolsó körökben pedig erős vibrációval küzdött.
Noha ő azt hitte, ezt annak ellenére a gumik kopása okozta, hogy egyszer sem fékezte el magát, Wolff szerint másról volt szó. „Mindenképpen aggasztó, ha az élen álló versenyző olyan rázkódásról számol be, amelyet nem a gumik okoznak" – ismerte el az Origo GPhírek-nek. „Ránézésre látszott, és az adatok is alátámasztották, hogy a gumikkal nem volt probléma, úgyhogy a fékek lehettek a hibásak. Ezért kicsit vissza kellett fognia magát, hogy biztosan eljusson a célig."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!