NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 04: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing prepares with trainer Stuart Smith before final practice for the Formula One Grand Prix of Great Britain at Silverstone Circuit on July 4, 2015 in Northampton, England. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150704-00214 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A sportfelügyelők elvették a legjobb körét a Q3-ban, így csak a 10. helyről rajtolhat, de bízik abban, hogy a futamon előrébb tud kerülni. Christian Horner szerint Danyiil Kvjat versenytempója ígéretes lehet, a megszokottnál kevésbé vannak lemaradva a Ferraritól.
Papíron nem túl kiemelkedők a Red Bull eredményei a Brit Nagydíj időmérő edzésén, ahol Danyiil Kvjat a 7., Daniel Ricciardo viszont csak a 10. rajtkockát szerezte meg, miután túl szélesen vette a Copse kanyart, és a sportfelügyelők elvették a legjobb köridejét. Az ausztrál az időmérő után elmondta, meg kell nézniük a felvételeket, mert nem hitte el, hogy tényleg négy kerékkel túllépte a fehér vonalat.
„Végig azt éreztem, hogy lemaradásban vagyok” – mondta Ricciardo. „Nem tudtuk jól beállítani az autót, és az egész hétvégén hátrányban voltam a motorerő terén még Danyiilhoz képest is, úgyhogy időt vesztettem az egyenesekben. Ilyenkor az ember megpróbálja behozni ezt, néha jobban is, mint kellene, és itt-ott becsúsznak hibák. Az utolsó körömmel, különösen az utolsó két szektorral elégedett voltam, de törölték az időmet, úgyhogy ezt még átnézem a sportfelügyelőkkel.”
Ricciardo szerint „lehet érezni, amikor az ember elhagyja a pályát”, de rámutatott, hogy a fehér vonalat nem mindig lehet látni az autóból. Azt mondta, meglepte, hogy büntetéssel sújtották, és kíváncsi, hogy milyen bizonyítékok alapján döntöttek így. A futamon mindenesetre tiszta pályán szeretne autózni, és úgy véli, ha nem kerül forgalomba, jó teljesítményt nyújthat.
„A nagysebességű kanyarokban az autót élvezetes volt vezetni, de a lassabbakban küszködtünk, szerintem az egyenesek mellett ott vesztettük a legtöbb időt” – nyilatkozta az ausztrál versenyző. „Ha a 10. helyről rajtolok, meglátjuk, a stratégia terén mit tehetünk, hogy előrébb tudjak kerülni” – mondta Ricciardo, akit csapattársa mellett a 8. helyről induló Carlos Sainz is megelőzött a Renault motoros ellenfelek közül.
Kvjatban bíznak inkább
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, „nagy kár”, hogy törölték Ricciardo körét, mivel szerinte „határeset” volt a kihágás, viszont optimizmusának adott hangot a futamra érvényes esélyekkel kapcsolatban. „Kvjat ismét jól vezetett, és a Ferrarikhoz is elég közel került. Néhány tized hátrány ahhoz képest, ahol az előző versenyeken voltunk, pozitív a holnapra nézve” – foglalta össze.
Horner kiemelte, hogy Kvjat hosszabb etapjai során „ígéretes” tempót ment a pénteki edzéseken, és a közvetlenül előttük rajtoló Ferrarik sem annyival jobbak náluk, mint ahogy azt megszokták, ami a Silverstone-ban bevetett újításoknak is köszönhető. A 7. helyezett Kvjat szerint jelenleg ennyi van a Red Bullban.
„Ez a rajtpozíció a maximum, amit ma elérhettünk, mindent kihajtottam az autóból” – jelentette ki a fiatal orosz. „Komolyabb elvárások nélkül érkeztünk ide, és az autónk ezen a hétvégén igen jól viselkedik. Kedvező a benyomásom a pályáról is, várom már a holnapi futamot. Kihívást jelentenek majd a körülmények, de remélem, szerzünk pár pontot.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!