A 2014-ben bevezetett új, hibrid hajtáslánc-formula meghatározó eleme a fogyasztáskorlát: a rajttól a célig az autók legfeljebb 100 kg benzint használhatnak el, az üzemanyag – valójában fordulatszám-függő – pillanatnyi átfolyási sebessége pedig nem haladhatja meg a 100 kg/ó-t. Létfontosságú, hogy a csapatok az utóbbi értékhez minél közelebb tudjanak maradni, de semmiképpen ne lépjék át, ez ugyanis nagyban befolyásolja a belsőégésű motor teljesítményét.
A tavalyi szezon elején ebből származtak is problémák, hiszen Daniel Ricciardót megfosztották az Ausztrál Nagydíjon elért 2. helyétől, mert az üzemanyag-tankjában elhelyezett szabványos átfolyásmérő adatai szerint a benzin tömegárama átlépte a megengedett határt. A Red Bull a saját mérésére hivatkozva cáfolta ezt, és fellebbezett a döntés ellen, amelyet azonban nem sikerült megváltoztatnia.
A csapatok akkor csak egyféle átfolyásmérőt használhattak, a Gill Sensors által gyártott, ultrahangos rendszerűt. Ezt használják a mai napig is, és a berendezés működésén a kezdeti problémák óta sokat sikerült finomítani, a Motorsport.com szerint azonban az FIA nemrég homologizált egy újabbat. A Sentronics átfolyásmérőjének mérőalagútját állítólag úgy alakították ki, hogy minimalizálja a menet közben fellépő nagy erőhatásokból származó következetlenségeket.
Az online lap úgy tudja, egyes motorszállítók már felvették a kapcsolatot a Sentronicsszal, és hamarosan próbapados teszteket is fognak végezni az új átfolyásmérővel. Várhatóan ezután döntik majd el, hogy áttérnek-e arra, vagy inkább maradnak a Gill Sensors termékénél.
Érdekesség, hogy az LMP1-es autók ugyanolyan átfolyásmérőt használnak, mint az F1-esek, azaz a Sentronicsét az FIA egyúttal a WEC-re is homologizálta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!