A Mercedes tavalyi győzelmi sorozata után sokan azt remélték, hogy az ellenfelek 2015-re összeszedik magukat, és megszorongathatják a McLaren-Honda és a Ferrari-Schumacher korszakok legjobb napjait idéző stílusban autózó Ezüstnyilakat. Ez egyelőre nem történt meg: noha a Ferrari az idén már két győzelmet is aratott Sebastian Vettel révén, az F1Fanatic című blog számítása szerint a lemaradásuk valójában nagyobb, mint a Williams tavalyi hátránya.
A blog az időmérős köridők összesítése alapján megállapította, hogy a Mercedes autói az idén egyelőre nem csak megbízhatóbbak a tavalyi helyzetnél, hanem az előnyük is nagyobb a 2. helyezett Ferrari előtt, ami hiába dolgozott le rengeteget a tavalyi lemaradásából, még mindig nagyobb a hátrányuk, mint a Williamsé volt tavaly. Ennek ellenére, az idén eddig az összes pole-t begyűjtő Mercedesen kívül a Ferrari volt az egyetlen az élmezőnyben, ami a relatív teljesítmény terén közelíteni tudott az optimumhoz 2015-ben.
A Ferrari idei átlagos hátránya 0,88% körönként, ami egy átlagos, másfél perces körön több, mint 8 tizedmásodpercet jelent, míg a grove-i istálló tavaly 0,85%-re tudott kerülni az Ezüstnyilakhoz képest. A Williams viszont az idén jobban lemaradt, mint tavaly a Ferrari: az olaszok 2014-ben 1,14% hátrányban voltak, a Mercedes erőforrást használó Williams viszont az idén 1,31%-ra van, így a 2015-ös autót tervező gárda aligha lehet elégedett. Jó kérdés az is, hogy a Red Bull 0,96%-ról 1,63%-ra történő visszaesésében mekkora szerepe van a Renault erőforrásnak, és mekkora a karosszériának.
Meglepő a Toro Rosso eredményeinek áttekintése is: bár úgy érezhetnénk, hogy az olasz kis csapat az idén közelebb jár az élmezőnyhöz, 1,89%-os eredményük 0,02%-kal rosszabb a tavalyi relatív tempójuknál, és csupán azért az övék a 4. leggyorsabb autó a mezőnyben, mert a McLaren Honda motorokra váltotta a Mercedes erőforrásait, így a tavalyi 1,44%-os hátrányukból 3,28% lett. Összehasonlításként, a Manor (Marussia) tavaly 4,33%-ra volt a Mercedestől, az idén átlagosan 6,57-re.
2015 | 2014 | |
Mercedes | 0% | 0,02% |
Ferrari | 0,88% | 1,14% |
Williams | 1,33% | 0,85% |
Red Bull | 1,63% | 0,96% |
Toro Rosso | 1,89% | 1,87% |
Lotus* | 2,04% | 2,69% |
Force India | 2,31% | 1,99% |
Sauber | 2,64% | 2,62% |
McLaren** | 3,28% | 1,44% |
Manor*** | 6,57% | 4,33% |
Nem érdemel túl sok dicséretet az anyagi gondokkal küzdő Lotus és Force India sem: az enstone-i istálló a Mercedes motornak köszönhetően az idén faragott a hátrányából, de ez csupán a McLaren, a Force India és a kissé visszaeső Sauber megelőzéséhez volt elég, míg silverstone-i ellenfeleik lemaradása nőtt a gyári Mercedes mögött, de ezt bizonyára a Brit Nagydíjon bemutatott B változatú autójuk a későbbiekben valamelyest ellensúlyozza majd.
A Ferrari egyébként a győzelmet is hozó Malajziai Nagydíjon tudott a legközelebb kerülni a Mercedeshez, az akkori hátrányuk csak 0,37% volt, a legjellemzőbb viszont a 0,8-1% közötti tartomány. A leggyengébbek eddig 1,23%-kal Silverstone-ban voltak, de akkor is csak a Williams előzte meg őket (0,84%), bár a Red Bull a Hungaroringen is igen közel tudott kerülni (0,88% és 0,92%), ekkor viszont Sebastian Vettel az edzéseken mutatott gyengébb tempó ellenére is győzni tudott a Magyar Nagydíjon.
* A Lotus 2014-ben Renault motorokat használt, 2015-ben Mercedesre váltottak
** A McLaren 2014-ben Mercedes motorokat használt, 2015-ben Hondára váltottak
*** A Manor (Marussia) 2015-ben is a 2014-es Ferrari motorokat használja
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!