Lewis Hamilton végig a kezében tartotta az irányítást az Olasz Nagydíjon, és a verseny második felére kényelmes előnyt autózott ki legközelebbi üldözője, Sebastian Vettel előtt. A verseny végéhez közeledve szólt is a csapatának, hogy lejjebb tekerte a motort, a Mercedes azonban furcsa módon arra kérte, hogy továbbra is hajtson keményen, és építsen ki minél nagyobb előnyt. Hamiltonnak nem árulták el, mi a probléma, de a brit engedelmeskedett, és végül 25 másodperces előnnyel nyerte meg a versenyt.
A futam után kiderült, hogy mindkét Mercedes esetében a megengedettnél alacsonyabb volt a balhátsó keréknyomás. Hamilton gumijában 0,3 psi-vel, Nico Rosberg gumijában pedig 1,1 psi-vel kisebb volt a nyomás a megengedett 19,5 psi-nél. A nyomást még a rajtrácson mérték meg, az indulás előtt 5 perccel, a gumimelegítő paplanban megengedett 110 fokon. Azért a balhátsó gumikat vizsgálták, mert a hosszú kanyarokból, illetve a Parabolicából történő kigyorsítás során annak van a legnagyobb szerepe.
A Mercedes vezetői elmondták, fogalmuk sincs, mi történhetett, hiszen a Pirelli mérnökével együtt állították be a guminyomást, és az utolsó ellenőrzéskor még minden rendben volt. „Nem értjük, mi volt a probléma. Amikor beállítottuk a keréknyomást, a Pirelli mérnöke felügyelte a folyamatot, és tökéletesen elégedett volt mindennel. Ki fogjuk vizsgálni, mi történhetett" – nyilatkozta Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója.
Lowe hozzátette, Hamiltont óvatosságból kérték arra, hogy hajtson gyorsabban a verseny végén. „Tudtuk, hogy nem csináltunk semmi rosszat, de úgy gondoltuk, a biztonság kedvéért minél nagyobb előnyt kell kiépítenünk" – mondta. „Behívtak minket a sportfelügyelők, ezért most nekik is mindent elmagyarázunk."
A Mercedes főnöke, Toto Wolff elismerte, fogalmuk sincs, hogy a Mercedesre vár-e büntetés, és ha igen, az milyen mértékű lesz. Egyesek 25 másodperces időbüntetést emlegetnek – Hamilton 25,042 másodperces előnnyel nyerte meg a versenyt, így pont megtartaná a győzelmet. A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds azonban úgy véli, Hamilton ki kellene zárni a futamból, hiszen szabálytalan abroncsokkal versenyzett. A sportfelügyelők végül úgy döntöttek, hogy nem szabnak ki büntetést a Mercedesre.
Hamilton csak a verseny után tudta meg, hogy probléma volt a guminyomással, de közvetlenül a futam után még nem tudott hozzászólni az ügyhöz. „Egyelőre nem aggódom, mert azt se tudom, mi történt pontosan" – nyilatkozta. „Nem az én dolgom, hogy ezzel foglalkozzak. Még nem beszéltem senkivel, semmit nem tudok."
„A Forma-1-ben folyamatosan a határokat feszegetjük. Mindent megteszünk azért, hogy a határokon belül maradjunk, de néha előfordul az ilyesmi. 0,3 psi-vel volt alacsonyabb a keréknyomás – alacsonyabb volt, mint a megengedett, de ennek semmilyen hatása nem volt az autómra. Csak 0,5 vagy 1 psi felett lehet érezni a különbséget."
Rosberg eredményét nem fogja befolyásolni az eredmény, hiszen az utolsó előtti körben megadta magát a motorja, és fel kellett adnia a versenyt a 3. helyről.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!