Úgy tűnik, Lewis Hamiltonnak nem kell aggódnia, hogy az ő motorjára is ugyanaz a sors vár az Olasz Nagydíjon, mint ami a csapattársáéval történt szombat délelőtt. Nico Rosbergnek az időmérőn a Mercedes új specifikációjáról vissza kellett térnie egy olyan régi hajtáslánchoz, amelyet már öt versenyen használt, miután a harmadik szabadedzésen elromlott az autójában az először Monzában bevetett egység.
A csapatnál tartottak tőle, hogy Hamiltoné is tönkremehet, a vizsgálatuk azonban fényt derített rá, hogy
Rosberg problémájának semmi köze nem volt az új fejlesztésekhez,
hanem a tavaly óta lényegében változatlan hűtésrendszer okozta. „Nico motorját egy szivárgás miatti szennyeződés tette tönkre, nem magával a motorral volt baj" – mondta a Mercedes szóvivője. „Soha nem lehetünk biztosak benne, hogy egy hiba nem ismétlődik meg, de az érintett részegység konstrukciója már 2014 óta ugyanolyan."
Azt még vizsgálják, hogy Rosberg motorja – a harmadik az idény folyamán – menthető-e. Ha nem, akkor később valószínűleg szüksége lesz egy ötödikre is, amiért legalább tíz rajthelyes büntetés jár.
Már az Olasz Nagydíj időmérőjén sokat vesztett azzal, hogy egy sok kilométeres, ezért gyengébb hajtásláncot kellett használnia. Habár a végsebessége csupán 3 km/ó-val maradt el Hamiltonétól, a hosszú egyenesek egy ekkora különbséget is felnagyítanak, így neki 3 tizedes hátránnyal csak a 4. rajtkockát sikerült elhódítania a meglepően gyors Ferrarik mögött, míg csapattársa idei 11. pole pozícióját szerezte meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!