Az évtizedek során végbemenő biztonsági forradalom ellenére még mindig bőven akad veszélyforrás a Forma-1-ben. Ezek közül az egyiket a nyitott pilótafülkék jelentik, aminek kockázataira több, az elmúlt időszakban bekövetkezett formaautós baleset hívta fel a figyelmet.
Felgyorsultak a kutatások, hogy miképp lehetne megvédeni a versenyzők fejét a sérülésektől, de az eddigi megoldási javaslatok nem bizonyultak hatékonynak, és sok esetben esztétikailag is kifogásolhatók voltak. Emellett fontos ellenérv a pilótafülkék befedésére a sportág hagyománya, ahogy azt Lewis Hamilton is megfogalmazta.
"Nehéz kérdés" - ismerte el. "Lehetséges, hogy a zárt pilótafülkék jelentik a jövőt, de a sportágat úgy ismertem meg, hogy a pilótafülkék mindig nyitottak voltak. Nehéz lenne változtatni, viszont néha ez vezet előre. Fogalmam sincs, hogy tetszene-e. Annyi biztos, hogy furán hatna, ha a fejem fölött valamilyen tető vagy szélvédő lenne."
"Mostanában azonban túl sok haláleset történt. Lényegesen kevesebb, mint korábban, de ez is sok. Egynek sem lenne szabad bekövetkeznie."
Jenson Button 2003-ban együtt versenyzett a Forma-1-ben honfitársával, az IndyCar poconói futamán végzetes fejsérülést szenvedő Justin Wilsonnal. A brit szerint mindenképp javítani kell a biztonságon, akár a hagyományok megtörésével is.
"Korábban egyike voltam azon versenyzőknek, akik azt akarták, hogy a sorozatban (a Forma-1-ben) maradjanak a nyitott pilótafülkék" - ismerte el. "Mostanra azonban betelt a pohár, és ideje tényleg változtatni, nem csupán kicserélni a fejtámaszokat."
Az autókra szerelni kell valamiféle tetőt, mert ez így nem mehet tovább."
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója elmondta, hogy Wilson halálos balesetétől függetlenül már eldöntötték, hogy szeptembertől folytatják a kutatásokat a pilótafülkék védelmére. A szakemberek ugyanakkor úgy vélik, hermetikusan lezárt fülkék nem lesznek, ehelyett valamilyen egyéb védőeszköz jelentheti a megoldást.
Fernando Alonso azt mondta, nincs ellene a zárt pilótafülkéknek, Nico Hülkenberg viszont kifejezetten igen. "Véleményem szerint nem" - felelte arra kérdésre, hogy be kellene-e vezetni ezt a megoldást. "Vannak érvek és ellenérvek, de az együléses autók versenyét én nyitott pilótafülkékkel képzelem el."
"Amikor leszerződünk ide, tudjuk, hogy akadnak kockázatok és veszélyforrások, de ez benne van az autósport génjeiben."
Nem szabad teljesen sterilizálnunk mindent, nem eshetünk át a ló másik oldalára."
"Lehet, hogy ettől a sportág vonzereje is csökkenne."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!