Még mindig nem tért napirendre a menesztése fölött, és a tavaly leváltott menedzsment érdemeinek tulajdonítja a Ferrari idei formáját a csapat korábbi főtervezője, Nick Tombazis, aki szerint elsősorban a szélcsatorna felújítása hozott előrelépést.
A Ferrarinál az előző szezon során végrehajtott tisztogatásba az elnök, Luca di Montezemolo mellett belebukott két csapatfőnök, Stefano Domenicali és Marco Mattiacci, valamint több mérnök, köztük Tombazis, illetve a technikai igazgató, Pat Fry. A leváltott főtervező azonban vitatja, hogy ennek tudható be a Sebastian Vettel által aratott eddigi két nagydíjgyőzelem.
„Nem számítottam rá, hogy ki fognak rúgni. Nem tagadom a felelősségemet, de a 2014-es autón kevesebbet tudtam dolgozni, mint az előzőeken" – mondta a Corriere della Serának. „2008 óta pont a 2015-ös volt az első autó, amellyel igazán sokáig foglalkozhattam. Én használtam először a modernizált szélcsatornát is. A Mercedesszel mi sem lettünk volna képesek egy szintre kerülni, de fejlődtünk volna. Az új maranellói rezsim azonban nem osztotta a véleményemet."
Tombazis „más elbánásra" számított, és úgy véli, a Ferrari részéről nem volt logikus pont a tavalyi szezon után megválni tőle. „Sajnáltam Domenicalit és di Montezemolót is" – tette hozzá. „Mindig bíztak bennem, és a távozásuk a Ferraritól sokként hatott rám. Mindenki követett el hibákat, de a 2015-ös feltámadás még a régi stáb érdeme."
Alonso 2010 és 2014 között kétszer is közel került a világbajnoki győzelemhez, mielőtt tavaly átigazolt a McLarenhez, és Tombazis amiatt érzi magát a legrosszabbul, hogy nem tudtak neki győztes autót építeni. „Ő volt a legjobb versenyző, és talán megint az lesz. A Ferrarinak meg kellett volna tartania őt, ahogy engem is" – vélte.
„2010-től végig a Red Bull volt elöl, Fernando mégis majdnem legyőzte őket. Hogy a vb-cím segített-e volna? Lélektanilag mindenképpen. 2009 óta azonban egyszer sem volt a miénk a legjobb autó."
Tombazis szerint a Ferrarit egyébként is különösen nehéz sikerre vinni. Adrian „Newey egy zseni, de a Red Bullnál nem kellett akkora nyomással megküzdenie, mint nekünk a Ferrarinál" – mutatott rá. „A csapatnál rosszak voltak a feltételek. Úgy kellett dolgoznunk, mintha folyamatosan puskát tartanának a hátunkhoz. A problémáink 2009-ben, a szélcsatornával kezdődtek."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!