Nico Rosberg már szombaton hátrányba került az Olasz Nagydíjon, miután ki kellett cserélni a motorját, és a Mercedes friss erőforrása helyett azt a hajtásláncot kellett használnia, amellyel már öt nagydíjat teljesített. A német az időmérő után erre fogta, hogy a Ferrarik mögött csak a 4. rajtkockát tudta megszerezni, és arra számított, hogy a versenyen is lassú lesz.
Rosberg a rajtnál is pozíciókat veszített, de a bokszkiállások után a 3. helyen találta magát, és üldözőbe vette az előtte haladó Sebastian Vettelt. Az utolsó körökre utol is érte a Ferrarit, mielőtt azonban támadást indíthatott volna a 2. helyért, tönkrement a motorja, és fel kellett adnia a versenyt.
„Nagyon, nagyon csalódott vagyok. Az egész hétvégém félresiklott, nagyon balszerencsés voltam" – kesergett Rosberg a verseny után. „Szombaton ráadásul nem is a motorral volt problémánk, a kasztnival kapcsolatos gondok miatt kellett kicserélnünk az erőforrást."
Ha Lewis Hamilton a túl alacsony guminyomás ellenére megtarthatja a győzelmét, Rosberg hátránya 7 futammal a világbajnokság vége előtt 53 pontra nő. „Ezzel óriási lépést tettem a rossz irányba" – ismerte el a német. „Arra volt szükségem, hogy faragjak a hátrányomból, ehhez képest több pontot vesztettem ma, mint az idény során bármikor. Ezt nehéz elfogadni, de nem adom fel. Továbbra is küzdök, és megpróbálom megnyerni a következő néhány versenyt."
Rosberg egyébként úgy érzi, reális esélye lett volna megelőzni Vettelt. „Mindenképpen megpróbáltam volna, addigra már a fékjeim hőmérséklete is megfelelő volt" – magyarázta arra utalva, hogy a futam közben a Mercedes szólt neki, vigyázzon a túlmelegedő fékjeire. „Az ERS-be is gyűjtöttem az energiát, felkészültem az előzésre. Abban a pillanatban azonban felrobbant a motor."
Noha Hamilton győzelmének sorsa kérdéses volt, a brit hangsúlyozta, hogy nem haragszik a csapatára a szabálytalan guminyomás miatt. A futam után közvetlenül azt mondta, a megengedettnél 0,3 psi-vel kisebb nyomás egyáltalán nem volt hatással a teljesítményére, később módosította az állítását. Ettől függetlenül úgy véli, megérdemli a győzelmét.
„Azt nem mondom, hogy egyáltalán nem javítja a teljesítményt, de 0,3 psi nagyon kevés előnyt jelent. Ezt a Pirelli is tudja bizonyítani" – mondta. „Kár lenne, ha emiatt elveszítenénk a győzelmet, hiszen nem ezért nyertünk ma. Azért végeztünk az első helyen, mert mi voltunk a leggyorsabbak."
„Akárhogy döntenek a sportfelügyelők, hálás vagyok a csapatomnak, amiért ezen a hétvégén is ilyen nagyszerű autót adtak nekem."
A sportfelügyelők felmentették a Mercedest, Hamilton megtarthatta a győzelmet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!