Egyelőre nem talál új motorszállítót a Red Bull és a Toro Rosso, miután úgy döntöttek, egy évvel a szerződés lejárata előtt megválnak a gyenge teljesítményt nyújtó Renault-tól. A Mercedes és a Honda viszont elutasította őket, a Ferrari pedig csupán az idei erőforrások módosított változatát kínálja a 2016-os szezonra, így felmerült az is, hogy a Red Bull kivonul a versenysorozatból. Horner azt viszont megerősítette, hogy nem maradnak a Renault partnerei.
„Az erőforrásokat érintő szabályváltozások óta nagyon más világban élünk” – utalt Horner a Sky Sportsnak arra, hogy 2010 és 2013 között zsinórban négy bajnoki címet nyertek a Renault motorjaival. „Igazából csak két motorral lehet a győzelmekért harcolni, és sajnos a Renault visszaesett ezek mögé. Úgy tűnik, akár két-három évre is szükségük lehet, mire ismét versenyképesek lehetnek. Fizető ügyfélként nem engedhetjük meg magunknak, hogy ilyen sokáig várjunk.”
A Red Bull-Renault tavaly is az egyetlen kombináció volt, amely a gyári Mercedesek mellett futamgyőzelemre volt képes, és továbbra is úgy tűnik, hogy az autójuk még mindig esélyes lehetne dobogós pozíciókra. A Renault viszont – állítólag a Red Bull nyomására – felgyorsította a fejlesztéseket, ami kezdetekben gyenge megbízhatóságot és a várttól elmaradó teljesítményt eredményezett, erre azonban a Red Bull folyamatos és éles hangú kritikákkal reagált.
A stílus esetenként annyira nyers, hogy felmerült, akár a nyilvános bírálatok is elriaszthatják a potenciális beszállítóikat, de Horner ebben kételkedik. „Talán annyi bűnt elkövettünk, hogy őszinték voltunk, függetlenül attól, hogy én mondtam-e vagy Adrian Newey, Helmut Marko vagy kifejezetten Dietrich (Mateschitz), aki végül is a számlákat fizeti. Nem hiszem, hogy a megnyilvánulásaink befolyásolták volna a többi beszállítót.”
Néhány nappal a mára közismertté vált Volkswagen dízelbotrány kirobbanása előtt ismét erősödni kezdett a pletyka, hogy a VW csoport vagy leányvállalata, az Audi beszállhat a Forma-1-be a Red Bull angliai csapatának motorszállítójaként vagy új tulajdonosaként. Még maga Mateschitz is úgy nyilatkozott, hogy a Ferrari motorok csak időszakos, de elfogadható megoldást jelentenének számukra, a német konszern csalási botránya viszont végképp felülírhatja a terveket.
Ennek az az oka, hogy hatalmas összegű bírságokat helyeztek kilátásba különböző hatóságok a VW ellen, és perek tucatjai is várhatók. Erre felkészülve a vállalat új elnöke, Matthias Müller kedden a Handelsblatt szerint egy állománygyűlésen bejelentette, „törölnek vagy elhalasztanak minden olyan beruházást, amely nem abszolút szükséges”, és hozzátette, hogy „ez nem lesz fájdalommentes”, de ígérte, mindent megtesznek majd az állások megvédése érdekében.
Horner még a hét elején is célzott rá, hogy a korábbi hírekkel ellentétben a Red Bull tovább tárgyal a Mercedesszel a színfalak mögött, ezt azonban Toto Wolff határozottan cáfolta. „A nyáron tényleg egyeztettünk, aztán mérlegeltük a pro és kontra érveket, de konkrét tárgyalásra sor sem került" – állította a SID hírügynökségnek. „Szeptemberben végleg lezártuk velük a témát."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!