SOCHI, RUSSIA - OCTOBER 09: Carlos Sainz of Scuderia Toro Rosso and Spain during practice for the Formula One Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on October 9, 2015 in Sochi, Russia. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20151009-00443 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A szombati szabadedzésen átélt nagy balesete után Carlos Sainz részt vett az Orosz Nagydíjon, de elismerte, hogy nem érezte jól magát a verseny elején, mert szédült kissé.
Néhány órával az Orosz Nagydíj előtt kapott rajtengedélyt Carlos Sainz, aki szombat délelőtt ijesztő balesetet vészelt át, Toro Rossójával a védőfalba csapódva. Kórházba szállították, kivizsgálták, és az FIA kötelező tesztjein is alkalmasnak bizonyult a versenyzésre, de a futam után elismerte, hogy nem érezte jól magát a rajt utáni biztonsági autós fázis során.
„Az első tíz kör alatt, amikor a Safety Car mögött cikázva a gumikat melegítettem, szédültem kissé” – árulta el Sainz. „Nem tudom, hogy azért volt-e, mert a balesetre gondoltam, vagy egyszerűen csak így éreztem magam. A 10. kör után elmúlt, és normális tempót diktáltam” – magyarázta. Sainz azt mondta, a futam előtt is megszédült néha, és hirtelen mozdulatokra nyaki és hátfájdalmai vannak, de ezt az autóban ülve nem érezte.
„Csak ezt az enyhe szédülést, a Safety Car mögött, de kinyitottam a sisakrostélyt, és javult a helyzet” - árulta el, de nem tagadta, hogy nyomasztotta az érzés. „Azt mondtam, ’remélem, ez nem marad így az egész versenyen’, és el is múlt.” Ezt a teljesíténye látszólag alátámasztja, mivel remekül szerepelt, már a rajt utáni kavarodásban is nagyot ugrott előre a mezőny végéről, és végül csak fékhiba miatt esett ki a 46. körben.
„Szerencsére még maradt három működő fék, ami megvédett és lelassított” – mondta, miután kétszer megpördült a meghibásodás miatt. „A bal elsővel volt gond, és a bal hátsó is problémásnak bizonyult. Elég ijesztő volt. Úgy a 20. körtől tudtam, hogy gond lehet velük, de kitartottam a versenyzés mellett. Tudva, hogy a 7. voltam, jó esélyem volt a pontszerzésre a tempómnak köszönhetően, úgyhogy nyomtam tovább a gázt. Ha egy balesetnek meg kell történnie, akkor megtörténik. Elég hősies lett volna célba érni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!