Romain Grosjean ép bőrrel átvészelt egy durva becsapódást, amikor az Orosz Nagydíj 13. körében, Jenson Buttont üldözve elvesztette az irányítást a Lotus felett a 3-as kanyar közepén, és a jobb oldali védőfal felé sodródott. Onnan visszapattanva a pályára csúszott, és a pörgő autó leszakadó alkatrészei szanaszét repkedtek. Az ütközés ereje akkora volt, hogy a szabályoknak megfelelően Grosjeannak el is kellett látogatnia a pályakórházba, a kivizsgálás során azonban kiderült, hogy nem esett baja.
„Nem volt a legjobb érzés a világon, de nagyon örülök, hogy a Forma-1-ben ennyire magas szinten áll a biztonságtechnika, egy ilyen nagy baleset után is itt vagyok, és beszélhetek róla" – mondta Grosjean. „A srácok miatt rosszul érzem magam, mert most rengeteg munkájuk lesz, hogy rendbehozzák az autót. Ki kell derítenünk, mi történt."
A francia versenyző a védelmi eszközöknek köszöni, hogy a baleset nem járt súlyosabb következményekkel. „Jól vagyok. Most nem tudnék lefutni egy maratont, de hálás vagyok a Bell sisakjának, a HANS-nak és a TecPro védőfalnak" – ismerte el. „Amikor érzékeltem, mi történik, tudtam, hogy nagy becsapódás következik. Elvettem a kezemet a kormányról, befeszítettem az izmaimat, lehunytam a szememet, és vártam, hogy vége legyen."
„Az ember ilyenkor tudja, hogy van 2, 3 vagy 4 tizedmásodperce, mielőtt eltalálja a falat, de ez 10 másodpercnek érződik, és tisztában van azzal is, hogy fájni fog. Megkönnyebbültem, amikor kinyitottam a szememet, és éreztem, hogy egyben vagyok."
Grosjean már az első körben kiállt a bokszba, mert az autója megsérült, de úgy vélte, a későbbi kicsúszásának ehhez nem volt köze. „Az autóm hátulja egyszerűen kitört egy nagyon gyors kanyarban. Utána kell járnunk, hogy ez az én hibám volt-e, vagy valami nem működött megfelelően" – mondta. „Kivizsgáljuk, mert kicsit furcsa volt. Azt a kanyart egész hétvégén könnyedén be tudtuk venni, és hirtelen problematikus lett."
Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke ígéretet tett rá, hogy áttanulmányozzák az adatokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!