Három ponttal kellett növelnie az Orosz Nagydíj végén a Ferrarival szemben kiépített előnyt a Mercedes csapatának az újabb konstruktőri vb-cím megszerzéséhez, ez azonban csak úgy sikerült, hogy a futam után Kimi Räikkönent megbüntették. Egy újabb műszaki hiba az addig élen álló Nico Rosberg kieséséhez vezetett, így Hamilton látszólag zavartalanul autózhatott az 1. helyen egészen a célig. Neki később a hátsó szárnyával akadt gond, mert valószínűleg törmelék került bele, ezért Hamilton kénytelen volt lemondani a DRS használatáról.
„Ez kissé aggasztó volt a végén, néha csúszkált az autó hátulja, és próbáltam elkerülni a rázóköveket is, hogy ne sérüljön meg” – idézte őt a BBC. „Ez még akkor is nehéz verseny volt, ha én álltam az élen. Sok alkalom nyílik a hibázásra, úgyhogy koncentráltnak kell lennünk és ritmusban kell maradnunk. Egykiállásos taktika mellett arra is ügyelnünk kell, nehogy állóra fékezzük a gumikat. Rengeteg kapcsolón kell állítgatni, és amikor Sebastian (Vettel) fokozta a tempót, nekem is válaszolnom kellett rá.”
Hamilton úgy vélte, Vettel „jelentős kihívást” jelentett számára, de mégis a pole-ból induló Rosberg megelőzését emelte ki a futam eseményei közül. „A legfontosabb Nico szélárnyékának kihasználása volt. Megpróbáltam kihúzódni, de nem voltam elég gyors, és Nico védte a területét. Az 1-es kanyarban előztem meg, de akkor már lehet, hogy gondjai voltak. Az utolsó néhány kört csak élveztem, nem tudom, hány alkalommal lehetek még ilyen helyzetben” – mondta a Sky Sportsnak.
A kétszeres világelső újabb bajnoki címét ünnepelheti a következő versenyen, az USA Nagydíjon, ha 9 ponttal többet szerez a 2. helyre előre lépő Vettelnél, és 2-vel a 3. helyezett Rosbergnél. Mindkettőre jó esély van, de Hamilton azt mondta, „soha sem érek el oda, hogy lefutottnak tekintsem a versenyt. A célom az, hogy én legyek a győztes, amikor Abu-Dzabiban áthajtok a célvonalon.” Hozzátette, a harmadik bajnoki cím megnyeréséig nem tűz ki újabb elvárásokat maga elé.
Hamilton sajnálta, hogy ellenfele és csapattársa, Rosberg a gázpedál meghibásodása miatt feladta a futamot. A brit már a levezető körben érdeklődött a konstruktőri bajnokság állása felől, de akkor még úgy tűnt, hogy a német pilóta kiesése miatt várniuk kell az ünnepléssel. Végül előkerülhettek az győzelmi pólók, és nagy buli kezdődött a Mercedes háza táján, de Rosberg ehhez nem tudott jó arcot vágni.
„Egészen elképesztő, hogy az F1 milyen kíméletlen néha” – mondta a BBC-nek. „A remek rajt után vezettem a versenyt, magabiztosnak éreztem magam. Rögtön (az első) Safety Car fázis után beragadt a gázpedál, ez igen veszélyes volt” – magyarázta, és szinte kizárta a bajnoki cím megnyerésének lehetőségét. „Sokkal nehezebb így, persze, és úgy biztosan nem fogom megnyerni a vb-t, ha hétköznapi dolgok elromlanak. De nem adom fel, továbbra is támadni fogok, és megpróbálok nyerni Texasban.”
Rosberg a Sky Sports riporterének elmagyarázta, hogy a pedál egyre közelebb került a lábához, így azt feljebb és feljebb kellett húznia, a végén már annyira, hogy el kellett emelnie a talpát a pedáltól, így már vezetni sem tudott, mert a térde hozzáért a kormányhoz. Toto Wolff elismerte, hogy „a sport kegyetlen néha”, és úgy vélte, Rosbergnek „briliáns hétvégéje és első köre volt, aztán valami eltört a gázpedál szerkezetében.”
Az egyik autó kiesése viszont csak időlegesen tudta elvonni a figyelmet attól, hogy a Mercedes bebiztosította zsinórban második győzelmét a konstruktőri pontversenyben, amelyhez a Daimler AG elnöke, a sportprogramot lelkesen támogató Dieter Zetsche is gratulált az istállónak. „A 2014-es elsőség után ismét emeltük a tétet, hogy az idei címet is megnyerjük, és erre szükség is volt, mert az ellenfeleink elég sok fejfájást okoztak nekünk a javuló teljesítményükkel” – írta a vezérigazgató.
Zetsche kiemelte, hogy a győzelem a Mercedes magas technológiai színvonalát mutatja, és a W06 motorját a világ legfejlettebb benzines hibrid erőforrásának nevezte. „A legfontosabb, hogy ne feledkezzünk meg az emberi tényezőről: két kiváló sportember ül a volán mögött, Lewis és Nico, valamint egy fantasztikus csapat dolgozik a háttérben, amely az idén eddig 15-ből 12 győzelmet szállított” – összegzett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!