AUSTIN, TX - OCTOBER 22: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing poses at a food truck after helping to serve customers during previews to the United States Formula One Grand Prix near Austin University on October 22, 2015 in Austin, United States. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20151023-00018 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az ausztrál pilóta szerint a franciák új erőforrása nem hoz annyi többlet teljesítményt, hogy képes legyen ellensúlyozni a rajtbüntetés hatását. A Renault-nál is elismerik, hogy a csapatokkal közös döntést kell hozniuk az új motor sorsáról.
Elkészült a Renault az idei egyetlen komolyabb motorfejlesztésével, amelyhez a rendelkezésre álló 12-ből 11 zsetont felhasználtak, ennek ellenére mégsem valószínű, hogy az eredményt a pályán is látjuk, mert a Toro Rosso biztosan nem veti be az újítást, és Daniel Ricciardo, a Red Bull pilótája sincs meggyőződve arról, hogy indokolt lenne elfogadni az újabb rajtbüntetéseket az új változat előnyeiért cserében.
„Rendelkezésre állnak, ha használni akarjuk őket, de ez büntetést eredményez, és át kell néznünk, hogy megéri-e” – mondta Ricciardo az új motorokról, és a várható teljesítmény-növekedéssel kapcsolatban hozzátette: „Úgy hallottam, nem jelentős, úgyhogy talán nem éri meg bevetni. Nem hiszem, hogy elég lemaradást vissza tudunk hozni rövid idő alatt, ha hátulról rajtolunk, úgyhogy képtelenek lennénk felzárkózni. Jelen pillanatban kevésbé valószínű” – mondta az új motorok használatáról.
Amennyiben a Red Bull is úgy dönt, hogy mellőzik az új változatokat, az várhatóan nem tesz jót a két cég közötti morálnak, amit a csapat az elmúlt hónapok során alaposan megtépázott, de hamarosan akár békülésre is sor kerülhet, mivel a Red Bullnak továbbra sincs motorszállítója 2016-ra. A Renault részéről Rémi Taffin, az F1-es részleg operatív igazgatója viszont elismerte, megértik a Red Bull álláspontját.
„Austinban egy új erőforrás specifikáció használatára lesz lehetőségünk” – mondta az operatív igazgató. „A legfőbb módosítások között szerepel a belső égésű motor átalakítása a hatékonyság és a teljesítény javítása érdekében. Tudatában vagyunk annak, hogy az új egység beszerelése rajtbüntetést eredményez, ezért a döntésünket a csapatokkal közösen hozzuk meg. A szezon jelenlegi szakaszában fontosak a pontok, úgyhogy akkor használjuk majd a pályán ha a körülmények megengedik.”
Nem tudni, jövőre mi lesz
Ricciardo egy másik sajtótájékoztatón elárulta, „nem sok minden változott” a Red Bull motorkrízisében, és továbbra sem tudni, mely gyártó szállít jövőre erőforrásokat nekik, de kijelentette: „magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy versenyezni fogunk. Remélhetőleg versenyképesnek is bizonyulunk.”
„Szerintem ez a fontosabb dolog. Bízom abban, hogy ott leszünk rajtrácson, de aggódom, hogy vajon versenyképesek leszünk-e? Az idén szereztünk néhány dobogós helyet, ami szép, de semmiképpen sem elég ahhoz, hogy extrém boldogok legyünk. Ismét győzelmekért akarunk küzdeni, és szerintem ez legalább olyan fontos, mint az, hogy a rajtrácson legyünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!