Új, a maradék négy zseton felhasználásával továbbfejlesztett Honda hajtáslánc kerül Fernando Alonso autójába a hétvégén, írja az Auto Motor und Sport. A csere azt jelenti, hogy Alonso legalább tízhelyes rajtbüntetést kap, ami alighanem továbbra is az utolsó rajthelyek egyikére száműzi majd, de Szocsiban lehet előzni, így ha az új változat beválik, lesz esélye ledolgozni a hátrányát.
Közben Alonso egykori ellenfele, a manapság már szakértőként és kommentátorként dolgozó David Coulthard a Marcának azt mondta, „megtörténhet”, hogy a kétszeres világbajnok ideiglenesen szabadságra megy, és kiszáll a küszködő csapat kötelékéből, de „remélem nem így lesz, mert ő egy remek bajnok, és több bajnoki címet érdemel, mint amennyit eddig elért.” Coulthard szerint a rossz kommunikáció az oka annak, hogy a McLaren-Hondának „időre lesz szüksége” a felzárkózáshoz.
„Ez nem jó hír Fernandónak és Jenson (Buttonnak), sőt az egész F1-nek sem” – mondta a skót. „Ha a Honda fejlődni tud a tél folyamán, minden megváltozhat, de ha nem, Fernando nem akar majd a 15. helyért harcolni” – jelentette ki, és elmondta, „lehetőségnek” tartja azt is, hogy Alonso ideiglenesen szabadságra megy. „Alain Prost is így tett, de valójában nehéz elképzelni. Marketing szempontból nem lenne jó üzenet a Honda számára, hogy a pilótájuk egy évig nem akar náluk vezetni.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff ugyanakkor biztos abban, hogy csak idő kérdése a Honda formába lendülése. „Egy olyan dolog van, amit az F1-ben nem lehet pénzzel megvenni: az idő” – jelentette ki. „Az elvárásaikat megfelelően kell kezelniük, és a helyes célokat kell meghatározniuk, de nincs kétségem afelől, hogy két éven belül a Renault és a Honda is versenyképes lesz” – mondta Wolff.
Szocsiban új Mercedes erőforrásokat építenek be a Williams, a Force India és a Lotus autóiba is, de a német lap úgy értesült, hogy ezek továbbra sem a Monzában bevetett új változatból kerülnek ki. „Az a gond, hogy ennyi idő alatt a Petronas nem tudott eleget előállítani a speciális üzemanyagból, ami ehhez a motortípushoz szükséges” – írták. Az Autosport szerint a Mercedes ügyfelei az idén már nem kapják meg a továbbfejlesztett hajtásláncot.
Új motorok kerülnek a Sauber autóiba is, de a Ferrari nekik sem szállítja le a szintén Monzában bevetett verziót, így a svájci istálló továbbra is a kanadai változattal folytatja a szezont. A Red Bull helyzetével kapcsolatban Christian Horner a Speed Weeknek elmondta, „jelenleg kissé a sötétben tapogatózunk” azzal kapcsolatban, hogy az először Szocsira, majd Austinra ígért új Renault motor mikor érkezhet meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!