A Mexikói Nagydíjon is meghibásodott Fernando Alonso hajtáslánca, ezért a McLaren felszólítására a spanyol már az 1. kör végén beparkolta autóját a garázsba. A kétszeres világbajnok elmondta, hogy a kiesés nem érte őket meglepetésként, ugyanis már a verseny előtt észrevették, hogy probléma van a hőenergiát hasznosító motorgenerátorral, az MGU-H-val.
"Már tegnap este kiszúrtuk" - mondta Alonso. "Délelőtt megbizonyosodtunk róla, de már nem volt idő az egység cseréjére. Két választásunk maradt: vagy rajthoz sem állunk, vagy megpróbálunk menni annyit, amennyit lehet. A szurkolók iránti tiszteletből rajthoz álltunk. Az első három kanyar élvezetes volt."
Miután a múlt hétvégi USA Nagydíjon szintén műszaki hiba fosztotta meg a pontszerzéstől, Alonso igyekszik kiverni a fejéből a közelmúlt eseményeit a versenypályán. "Megpróbálom elfelejteni az előző két versenyt" - közölte.
Eric Boullier Alonsóról elmondta: "Nagyon vehemens volt, hogy megpróbálhasson versenyezni." A wokingiak versenyigazgatója kifejtette, hogy egy szenzorhiba volt a ludas a spanyol kiesésében.
Mexikóban már a McLaren mindkét pilótája a Honda legújabb, idei negyedik motorspecifikációját használta. Az utolsó kockából rajtoló Jenson Button a 14. helyen ért célba, aki annak örült, hogy a kanyargós részeken tartani tudta a tempót másokkal, vagyis a motor hiába erőtlen, a kasztnival nincsenek alapvető bajok.
"Pozitívum, hogy a középmezőnyhöz tartozó autóknál gyorsabbak voltunk az utolsó szektorban. Az egyenesekben megelőztek, de a kör végi kanyaroknál visszazárkóztunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!