Vágólapra másolva!
Brit sajtóértesülések szerint már csak Dietrich Mateschitznek kell rábólintania, és együtt folytatják. A feltételek azonban a csapat számára kedvezőtlenül fognak változni, és még a motor neve sem tisztázott.

Az Autosport úgy tudja, a Red Bull és a Renault megállapodott a közös folytatásról, amelyre már csak az energiaital-gyártó cég tulajdonosának, Dietrich Mateschitznek kell rábólintania. Ha ő végleg eldönti, hogy a Forma-1-ben tartja a csapatait, a nagyobbik 2016-ban még biztosan, de akár még tovább is a franciák hajtásláncát fogja használni.

A Red Bull 2010 és 2013 között sorozatban négyszer lett világbajnok a Renault motorjával. A viszonyuk azonban tavaly óta megromlott, mivel a francia autógyár az új turbókorszakban nem tudta tartani a lépést a riválisok fejlesztéseivel, és a csapatnál egyértelműen úgy érezték, hogy miattuk estek ki az élvonalból.

A Red Bull a Renault-val maradhat Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Mark Thompson

A nyilvános egymásra mutogatásnak kis híján szakítás lett a vége. A Red Bull menedzsmentje júliusban úgy hitte, sikerült megállapodnia a Mercedesszel, de a németek meggondolták magukat. Valószínűleg azért, mert a gyári csapatukat irányító Toto Wolffnak sikerült meggyőznie arról a Daimler igazgatótanácsát, hogy a Red Bull később átpártolhat egyik piaci riválisukhoz, a VW-csoporthoz, ezért kockázatos megosztani velük a technológiájukat.

A Ferrari nem volt hajlandó motort adni a Red Bullnak, a Honda pedig hiába szeretett volna, gyári partnere, a McLaren blokkolta a megállapodást. Az istállónak ezért nem maradt más választása, mint helyrehozni megromlott házasságát a Renault-val, s bár ezt kezdetben mindkét fél nehéznek találta, úgy tűnik, mégis sikerült.

A közeledésüket jelzi, hogy már eldőlt: a csapat a Brazil Nagydíjon, Daniel Ricciardo autójában beveti a Renault legújabb motorját, amelyre 11-et elköltöttek a 12 rendelkezésükre álló fejlesztési zseton közül. A módosítások elsősorban a belső égésű motort és a turbót érintik. Habár ez specifikációjú erőforrás már Austinra elkészült, ott nem használták, mert becslések szerint csupán 2 tizedmásodpercet hoz a konyhára körönként, és a Red Bull ennyiért akarta bevállalni miatta a rajtbüntetést.

A csapatnak rosszabb lesz

A feltételek azonban a Red Bull számára kedvezőtlenül fognak megváltozni. Míg a Renault-hoz kapcsolódó Infinitivel és Totallal kötött szponzori szerződés jóvoltából az alakulathoz eddig a motorok árának duplája folyt be, ez a két cég 2016-tól csökkenti a hozzájárulását, ezért a Red Bull többet fog fizetni a motorokért. A Renault a plusz bevételeket a fejlesztésekre, illetve gyári csapatának fenntartására fordíthatja, ha tényleg többségi tulajdonrészt szerez a Lotusban.

A brit szaklap szerint a francia gyártó is szeretné, ha a Red Bull átcímkézné a motorjukat, mert így a Renault márkanévre a saját csapatukon át irányulhatna nagyobb figyelem. Még nem tisztázott, hogy a Milton Keynes-i istálló milyen nevet választana, de az Energy például kézenfekvő lehetőség, hiszen őket mindenki az energiaitalokról ismeri, és a Renault jelenlegi hajtásláncát is Energy F1-nek hívják.

A Red Bull jövője az F1-ben ugyanakkor még mindig egy hajszálon függ. Noha az istállót irányító Christian Horner egyértelművé tette, hogy a kiszállást nem tekinti alternatívának, az Autosport idézte egy forrását, aki szerint Mateschitz, „a nagyfőnök még nem döntötte el, hogy a Red Bull marad-e az F1-ben, vagy sem." Az abu-dzabi idényzáró előtti hétvégéig tolták ki az eredetileg október végi határidőt, amíg a motorral kapcsolatos helyzetüknek mindenképpen tisztázódnia kell.

Ha maradnak, a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso jövőre valószínűleg a Ferrari 2015-ös hajtásláncát fogja használni. Az olaszok egyébként hétfőn az RBR-nek is felajánlották a segítségüket, de a részleteket illetően kissé homályosan fogalmaztak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!