Miután a Ferrari, a Mercedes és a McLaren-Honda sem hajlandó motort adni a nehéz helyzetben lévő Red Bullnak, a hét elején olyan híresztelések láttak napvilágot, melyek szerint a Renault egy márkajelzés nélküli erőforrással segítheti ki az istállót. Később arról is szó volt, hogy a franciák „D-specifikációjú" motorja, amelyet a Red Bull jövőre használhatna, már el is készült, az előző két futamon viszont még nem tudták bevetni, mert a Renault és a Red Bull között jogi vita zajlik a szellemi tulajdonjogról.
Az új specifikációjú motor kifejlesztésében állítólag nagy szerepet játszott a Mercedes egykori motorguruja, az Ilmor cég elnöke, Mario Illien. A svájci mérnököt a Red Bull kérte fel, hogy segítse a Renault munkáját az idei szezonban, bár a franciák nem örültek túlzottan az érkezésének. Illien azonban a napokban úgy nyilatkozott, „semmit nem tud" a fejleményekről.
„Fogalmam sincs arról sem, hogy a Renault milyen fejlesztéseket használt fel a módosított motorjához. Nem tudom elképzelni, hogy egy Renault-hoz hasonló nagy vállalat titokban az én fejlesztéseimet használná" – mondta.
A D-specifikációjú motort egyébként a hírek szerint csak a Red Bull kapná meg, mert a Toro Rosso közel áll ahhoz, hogy szerződést kössön a Ferrarival, akiktől a 2015-ös erőforrásokat tudnák megvásárolni. A Red Bull viszont akár már a következő versenyen, a Brazil Nagydíjon bevetheti az új motort – Austinban és Mexikóban állítólag csak azért nem tették meg, mert a körülmények nem voltak erre alkalmasak.
Illien azt viszont nem tagadta, hogy az Ilmor érdeklődését felkeltette az FIA ötlete, melyek szerint 2017-ben egy olcsóbb ügyfélmotort vezetnének be. „Majd megnézzük, pontosan milyen tendert írnak ki, és utána döntünk erről" – nyilatkozta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!