Vágólapra másolva!
Newey szerint a Honda sokat fejlődhet a téli szünetben, a Red Bull viszont nagyon nehéz idényre számíthat a Renault motorral.

A Red Bull korábbi főtervezője, az idei autó fejlesztésében már kisebb szerepet vállaló Adrian Newey úgy véli, az istállónak jövőre nagyon nehéz dolga lesz a TAG Heuer névre keresztelt Renault motorokkal. A szakember úgy véli, a Renault a 2016-os idény kezdetére sem fog jelentős javulást elérni, ezért az egyre jobb kasztnijukkal sem lesznek képesek komolyabb előrelépésre.

„Őszintén szólva úgy gondolom, rendkívül nehéz szezon vár ránk" – nyilatkozta Newey a Motorsport.com-nak. „Ha ugyanolyan teljesítményű motorral kezdjük meg az évet, mint 2014-ben és 2015-ben – és valószínűleg ez lesz a helyzet -, akkor még hátrébb kerülhetünk az erősorrendben. Az adatok azt mutatják, hogy a kasztni terén sokat javultunk, de nyilván a gyári csapatok is előre fognak lépni. A Mercedes és a Ferrari is javulni fog."

A Red Bull az idén a 4. helyen végzett a konstruktőri világbajnokságban a Mercedes, a Ferrari és a Williams mögött. Newey azonban attól tart, hogy jövőre más istállók is eléjük kerülhetnek. „A fiókcsapatunk, a Toro Rosso 2015-ös Ferrari motorokkal fog versenyezni, amelyek egyértelműen jobbak a Renault idei erőforrásánál" – mondta.

A Red Bull idén nem tudott futamot nyerni Forrás: AFP

„Szerintem a Honda is sokat fog előrelépni. A belső égésű motorjuk szerintem egész jó, idén azzal gyűlt meg a bajuk, hogy az energia-visszanyerő rendszert, az MGU-H-t túl kicsire tervezték. A tél folyamán ezt könnyű lesz orvosolni" – magyarázta. „A következő idényben tehát nagyon nehéz dolgunk lesz."

Newey szerint a Red Bullhoz hasonló független istállók csak akkor kerülhetnek jobb helyzetbe, ha változtatnak a motorokra vonatkozó szabályokon. A Red Bull köztudottan támogatta a független, alternatív motorok bevezetését, de ezt a javaslatot az F1 Commission leszavazta.

„Minden azon múlik, hogy mi történik a sportban 2017-ben és utána" – mondta Newey. „Vajon az irányító testület szeretné-e elérni, hogy a hozzánk hasonló privát csapatok is versenyképes motorhoz juthassanak?"

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!