A McLaren az elmúlt években több fontos szponzorát is elveszítette: 2013 végén a legfőbb támogatójukkal, a Vodafone-nal szakítottak, majd a Hugo Boss és legutóbb a TAG Heuer is elhagyta őket. A svácji óragyártó vállalat november közepén jelentette be, hogy a Red Bull partnereként maradnak a Forma-1-ben, azóta pedig az is kiderült, hogy az osztrákok motorjainak névadói is lesznek.
A TAG Heuer és a McLaren kapcsolata több mint 30 év után ért véget, s bár a két vállalat korábban rendkívül szoros kapcsolatban állt egymással, Ron Dennis szerint nem nagy veszteség a távozásuk. „A kezdeti időszakban még én irányítottam a marketingrészlegüket, részesedésem is volt a cégben, de azóta több változáson és tulajdonosváltáson estek át" – magyarázta.
„A mostani vezérigazgatójukkal több ügyben is alapvető nézeteltéréseink voltak. Neki radikális nézetei voltak a szponzorációról – én ezekkel nem tudtam azonosulni, és nem is illett volna a vállalatunkhoz" – mondta Dennis, majd hozzátette, Monacóban volt egy nézeteltérésük, ami még jobban megromlott a kapcsolatuk.
A McLaren azóta az LVMH egy másik leányvállalatával, a Chandonnal kötött megállapodást, ami Dennis szerint „a többszörösét éri" a TAG Heuerrel lezárt kapcsolatuknak. Szerinte a McLarennek egyébként sem kell aggódnia az anyagi helyzete miatt.
„Meglehetősen optimista vagyok, mert jelenleg is folytatunk tárgyalásokat. Most viszont várnunk kell, majd meglátjuk, milyen helyzetből kezdjük a következő évet. Hogy vannak-e emiatt álmatlan éjszakáim? Nincsenek, hiszen nagyon erős a pénzügyi helyzetünk" – jelentette ki. „A vállalatunk értéke 1 millárd font felett van. Minden vállalkozásunk nyereséges, ezért mi is nyereségesek leszünk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!