A Red Bull péntek délelőtt hivatalosan is bejelentette, amit már egy ideje sejteni lehetett: a korábbi nézeteltéréseik ellenére mégis a Renault motorjait fogják használni a 2016-os szezonban, de új partnerük, a TAG Heuer nevére keresztelik őket. Az istálló így Red Bull-Racing-TAG Heuer néven folytatja a következő idényben.
A Red Bull az idény első felében annyira elégedetlen volt a Renault-val, hogy eldöntötték, a 2016-ra is érvényes szerződésük ellenére lecserélik a motorszállító partnerüket. Először a Mercedesnél, majd a Ferrarinál próbálkoztak, de tőlük nem kaptak motort. Ezért a Hondával is tárgyalni kezdtek, de az együttműködést a McLaren megvétózta. A Red Bull így a korábbi viták ellenére újra a Renault-hoz fordult, akik úgy döntöttek, más márkajelzéssel ellátott erőforrással segítik ki az osztrákokat.
A TAG Heuer egyébként november közepén jelentette be, hogy 30 év után elhagyja a McLarent, és a Red Bull szponzora lesz. Az osztrákok csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, „a közös értékeink, például az innováció és a tömegből való kitűnés iránti vágy az F1 egyik legizgalmasabb partnerkapcsolatává teszi" a Red Bull és a TAG együttműködését. „A TAG Heuer már hosszú évek óta az F1 egyik ikonja, és nagyon örülünk, hogy velünk együtt képzelik el a jövőjüket a sportban" – tette hozzá.
Horner örömét fejezte ki amiatt is, hogy a Renault csütörtökön bejelentette, felvásárolták a Lotust, és 2016-tól újra gyári csapatot indítanak. „Örülünk, hogy hosszú távon is elkötelezték magukat az F1 mellett, és szeretnénk nekik megköszönni, amit az istállóért tettek 2007 óta" – mondta Horner, akinek csapata zsinórban négy bajnoki címet nyert a Renault motorjaival.
A csapatfőnök továbbá megerősítette, hogy az Ilmor cég tulajdonosa, Mario Illien is segít a hajtásláncok fejlesztésében. „Az Ilmorral kötött technikai együttműködés miatt magabiztosan várjuk a 2016-os szezont" – állt a Red Bull közleményében.
A csapat elárulta, a TAG Heuerrel többéves szerződés kötöttek, a Renault motor használatát viszont csak a következő idényre erősítették meg. Nem először fordul egyébként elő, hogy az óragyár a nevét adja egy F1-es motorhoz: a McLaren 1984 és 1986 között zsinórban három világbajnoki címet nyert a Porsche által épített TAG motorokkal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!