A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne a napokban merész kijelentést tett, azt állítva, hogy a maranellói istállónak „2016-ban vissza kell térnie a csúcsra." Ez csak fokozza a nyomást a csapaton, amellyel szemben egyébként is szélsőségesen nagyok az elvárások. A teljesítménykényszer gyakran bizonyult demoralizálónak a Ferrari története során, és Maurizio Arrivabene most is figyelmeztetett rá, hogy egyelőre lehetetlen megjósolni, mire lesznek képesek az idén.
„Csak azt tudom, hogy mi milyen munkát végzünk" – mondta. „Van némi elképzelésünk arról is, hogy a többiek mit csinálnak, de talán felesleges hangsúlyoznom, hogy az évnek ebben a részében nem érdemes favoritnak kikiáltanunk magunkat. Majd február 22-én meglátjuk, hol állunk a többiekhez képest" – utalt az első tesztnapra. „Aztán lesz még egy hónapunk, hogy fejlődjünk, ha szükséges."
Erre a Ferrarinak Niki Lauda szerint eleve több lehetősége van, mint az ő csapatának, a Mercedesnek, amely már tavaly is közel a maximumot hozta ki a jelenlegi, komolyabban az idénre sem változó szabályrendszerből.
„A Ferrari a helyes úton jár afelé, hogy folytassa a fejlődést" – mondta Lauda a Gazetta dello Sportnak.
Nekik a kasztni és a hajtáslánc terén is könnyebb előrelépniük, mint nekünk.
Vettel pedig tavaly gyors volt, a győzelmek újra meghozták az étvágyát."
„Ami minket illet, mi elsősorban a hibrid szempontjából voltunk jobbak nálunk, de lassan elérkezünk arra a pontra, ahonnan már csak nagyon keveset lehet fejlődni. A tapasztalatunk azonban megvan ahhoz, hogy megőrizzük a tavalyi szezon végére jellemző előnyünket."
Arrivabenéhez hasonlóan Vettel is igyekezett tompítani az elvárásokat. Habár elismerte, hogy a Ferrari tavaly – amikor három győzelmet aratott és összesen tizenhat dobogós helyet szerzett – a várakozásokon felül teljesítettek, azt mondta, a kiegyensúlyozottságuk még fontosabb volt.
„Ettől függetlenül még mindig rengeteg teendőnk van, és nem szabad elfelejtenünk, hogy honnan indultunk" – nyilatkozta a TZ című lapnak. „Pár dolog, ami kezdetben csikorogva működött, mostanra sokkal olajozottabbá vált. Úgy érzem, lépésről lépésre lassan minden a helyére kerül."
Természetesen nagy a kísértés, hogy erre az évre merészet álmodjunk,
de nem szabad megfeledkeznünk a még szükséges kis lépésekről. A múlt télen a csapatnál komoly felfordulás volt a személyi változások és az átszervezések miatt, még idő kell ahhoz, hogy minden beérjen. 2016-ban remélhetőleg még jobb évünk lesz, a jóslatokhoz azonban túl korán van."
Marchionne elismerte, hogy a Mercedestől „félni kell", mert tavaly is óriásit léptek előre, és megvannak a címvédéshez szükséges anyagi lehetőségeik. Elárulta továbbá, hogy
a Ferrari a tervezettnél kicsit később kezdett hozzá a 2016-os autója fejlesztéséhez,
előbb ugyanis le akarta zárni a 2015-ösét.
„Ennek ellenére elegendő időnk és pénzünk volt kihozni a maximumot a szabályokból" – tette hozzá. „Ezért bízom benne, hogy meg fogjuk szorongatni a Mercedest. A 2016-os modell tervezésének nagyon határozott elképzelésekkel láttunk neki, az interpretációnk teljesen világos volt. Rendkívül kicsi az esélye, hogy a nem tudjuk majd rendes kihívás elé állítani a Mercedest."
„Azt túl nagy merészség lenne kijelentenem, hogy győzni fogunk. Abból a szempontból azonban nem lehetnek kifogásaink, hogy így is időben láttunk hozzá az új autónk fejlesztéséhez."
Arrivabene 2015 júniusában még azt mondta, a Ferrari a Mercedes fölénye ellenére sem dobja sutba az évet a 2016-os kedvéért, október elején viszont már elismerte, hogy „a csapat nagy része" már az új autón dolgozik.
A csapatoknak az előző években megszokott 12 helyett az idén csupán 8 napjuk lesz
a pályán való felkészülésre: a február 22-25., valamint a március 1-4. közötti tesztet is a barcelonai Circuit de Catalunyán rendezik meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!