A Williams technikai főnöke, Pat Symonds úgy véli, a Pirelli az új gumiszabályok meghatározásakor elszalasztott egy lehetőséget arra, hogy izgalmasabbá tegye a versenyeket 2016-ban. Az idei évben változnak a nagydíjakon használható abroncsokra vonatkozó szabályok: míg eddig minden versenyre a Pirelli jelölt ki két keveréket, a csapatok most a rendelkezésükre álló 13 szett slick gumiból 10-et maguk választhatnak ki három keverék közül. A három választható abroncsot azonban továbbra is a Pirelli jelöli ki, ezért Symonds úgy véli, az új szabályok nem hoznak majd nagy változást.
„Nem mondanám, hogy túlságosan izgatott vagyok a gumiszabályok megváltoztatása miatt" – nyilatkozta az Autosportnak. „Én szeretem, ha van egy kis káosz. Amikor a csapatok előálltak az ötleteikkel, volt rá esély, hogy kicsit felkavarjuk az állóvizet. Több javaslat is érkezett arra, hogy mihez kezdjünk a problémával."
Symonds szerint az istállók azt szerették volna, ha teljes szabadságot kapnak a gumiválasztás terén, de a Pirelli ezt leszavazta. „A Pirellinek nem tetszett az az ötlet, hogy mindenhol a csapatok választhassák meg a gumikeverékeket – ez egy kicsit furcsa" – magyarázta a brit, aki szerint a gumigyártó feleslegesen tartott attól, hogy a mérnökök túlságosan kockázatos, a pilóták testi épségét is veszélyeztető döntéseket hoztak volna.
„Felelősségteljes felnőttek vagyunk" – mondta. „Megtehetnénk, hogy teljesen feltekerjük a motorokat, hogy az első versenyen elfüstöljenek, de nem teszünk ilyet. Tervezhetnénk olyan autókat, amelyek nem elég erősek, de ezt sem tesszük. Elég jók vagyunk a munkánkban, szerintem kicsit furcsa azt feltételezni, hogy veszélyes döntéseket hoztunk volna."
Symonds úgy véli, a mérnökök hamar kiismerik majd az új gumiszabályokat, ezért nem lesznek kiszámíthatatlanabbak a versenyek. „Elég okos emberek dolgoznak a Forma-1-ben, és hamar meg szoktuk találni az ideális megoldást" – mondta, bár hozzátette, a kis szabálymódosítás is jobb, mintha semmi nem történt volna. „Nem ellenzem, mert a kis változásoknak is örülök, de szerintem többet is lehetett volna hozni belőle."
A mérnök a 2003-as évhez hasonlította a jelenlegi helyzetet – akkor vezették be, hogy a versenyek első etapját azzal az üzemanyag-mennyiséggel kellett teljesíteni, amellyel az időmérőn futottak. Symonds akkori csapata, a Renault az idény második versenyén, Malajziában keltett feltűnést azzal, hogy a könnyű autójukkal megszerezték a pole pozíciót és a második rajthelyet, majd Fernando Alonso révén a dobogóra is felállhattak. Hamarosan azonban az élcsapatok is ezt a megoldást választották.
„Kielemeztük a helyzetet, és arra jutottunk, hogy úgy kell tekintenünk az időmérőre, mintha a verseny első köre lenne" – mondta. „Emlékszem, Ausztráliában nem sikerült túl jól az időmérőnk, ezért senkinek nem tűnt fel, mit csináltunk. Malajziában viszont mindkét autónk az első sorban volt. Ha jól emlékszem, hogy többekhez hasonlóan Ron Dennis is azt mondta, ez csak szemfényvesztés. A következő futamon azonban a legtöbben követték a példánkat, majd mindenki így tett, és már el is tűnt az előnyünk. Nem tart sokáig, mire az emberek rájönnek, mit kell tenniük."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!