Kevin Magnussen pályafutása két évvel ezelőtt szenzációsan indult a McLarennel: első F1-es versenyén, a 2014-es Ausztrál Nagydíjon mindjárt felállhatott a dobogóra. Édesapja, Jan, akinek 24 futamot felölelő karrierje alatt ez soha nem sikerült, könnyes szemmel nézte a tévében, ahogy a fia pezsgőt locsol a melbourne-i dobogón. Ám egész évben ez maradt a csúcspont, s miután Fernando Alonso 2015-től hozzájuk igazolt, a McLarennél hosszas mérlegelés után úgy határoztak, az új Honda-korszakban a fiatal Magnussen helyett inkább a rutinos Jenson Buttonnal hosszabbítanak.
Új csapattársa, Jolyon Palmer szerint
sokat elárul róla, hogy nehezen döntötték el, őt vagy Jensont tartsák meg."
Ebben lehet valami, a lényegen viszont nem változtat: Magnussen tavaly a kispadra szorult, és az idénynyitót leszámítva, ahol a sérült Alonsót kellett helyettesítenie (s ahol motorhiba miatt el sem tudott rajtolni), a partvonalról kellett végignéznie a csapat egyébként nem túl eredményes ténykedését. Habár ez minden versenyző rémálma, ő utólag úgy érzi, nem volt haszontalan.
„A tavalyi év nehéz volt, másfelől viszont sok tapasztalatot gyűjtöttem, amire nem lett volna lehetőségem, ha versenyzek. Hozzásegített, hogy felnőjek" – mondta a Renault új csapatának bemutatóján, a guyancourt-i Technocentre-ban.
Nem könnyű megemészteni egy ekkora visszalépést, de úgy érzem, végül erősebbé tett.
Ez klisének hangzik, mégis nagyon igaz."
„Teljesen máshogy érzem magam, mint 24 hónappal ezelőtt, amikor az első versenyemre készültem. A nyomás és a lelkesedés ugyanúgy megvan, sőt még jobban, mert mindkettő tovább nőtt, amíg a kispadon ültem. De alig várom Ausztráliát, a barcelonai tesztelést, és persze azt, hogy elkezdhessek együtt dolgozni a csapattal."
A McLaren végül nem túl ízlésesen múlt október 23-án, azaz
pont a születésnapján, emailben szakított Magnussennel,
aki elé bevágott az istálló újabb felfedezettje, a GP2 bajnoki címét tavaly elhódító Stoffel Vandoorne. Ám még mindig csupán 23 éves, ezért úgy érzi, van ideje, megengedheti magának, hogy türelmes legyen – jóllehet, nem lehet biztos benne, hogy a 2016-ot bevallottan átmeneti évnek szánó Renault jövőre is hosszabbít vele. A cég elnöke, Carlos Ghosn már nem titkoltan szemet vetett Alonsóra.
Magnussen csapattársa, a már említett Palmer – egy érdekes egybeesés folytán szintén egy korábbi F1-es versenyző fia – újonc, még egyetlen nagydíjon sem állt rajthoz, ezért viszonylag kevés tapasztalata ellenére tulajdonképpen a dán lesz a Renault zászlóvivője. Tisztában van vele, hogy ez extra nyomással jár, de nem zavarja.
„Az a célom, hogy F1-es világbajnok legyek" – mondta. „Egész életemben erről álmodtam, és az a csodálatos, hogy úgy érzem, ezzel a csapattal megvalósíthatom. Már máskor is sikerült nekik, majdnem ugyanezzel a stábbal: 2002-ben megvették az enstone-i istállót, és három év múlva össze is jött. Nincs rá ok, amiért most ne sikerülhetne."
Persze ő is tudja, hogy ez az idén még nem reális: azt is „óriásinak" tartaná, ha sikerülne felállnia a dobogóra egyszer. Amiatt viszont nem aggódik, hogy
több mint tizennégy hónapja nem versenyzett.
„Közben teszteltem más versenyautókat, DTM-est, LMP1-est. Az LMP1-es vezetése előtt hét hónapja nem ültem semmilyen versenyautóban, mégis úgy éreztem, minden rendben van. Úgyhogy szerintem nem lesz gond, nem rozsdásodtam be" – mondta Magnussen az Origo GPhírek-nek.
A dán versenyző ezúttal szponzort is hozott magával a Renault-hoz egy milliárdos honfitársa, Anders Holch Povlsen által vezetett ruhamárka, a Jack and Jones révén, bár elődje, a menesztett Pastor Maldonado olajmillióival így sem versenyezhet. Kérdésünkre elárulta, hogy eredetileg ő maga jelentkezett be a Renault-nál.
Először én vettem fel a kapcsolatot velük,
írtam nekik egy emailt arról, hogy szabad vagyok. Ez akkor történt, amikor tavaly kiderült, hogy tényleg megvehetik a Lotust" – mesélte. „Aztán egy kis időre megrekedt a dolog, de a múlt hónapban újra felmerült a lehetőség, és örülök, hogy így rendeződött."
Nem túlzás kijelenteni, hogy ez szó szerint megmentette Magnussen pályafutását: két év kimaradás után már a lehetetlennel határos lett volna visszakerülnie az F1 mezőnyébe. Kevesen kapnak második esélyt, amivel ő maga is tisztában van. Már csak élnie kell vele.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!