Az utóbbi években sok kritika éri az F1-et, elsősorban az autók hangja, a Mercedes fölénye, a kevés előzés és az olykor monoton versenyek miatt, de Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, valamint egy exversenyző, Nick Heidfeld szerint a sport megítélésével nagyobb baj van, mint magukkal a futamokkal. Wolff úgy véli, inkább a pozitívumokra kellene koncentrálni a nehézségek helyett.
Szerintem be kellene fejeznünk a sport ócsárolását, ez fontos lenne"
– mondta Wolff a Mercedes YouTube csatornáján. „Most érkezik egy amerikai csapat, és számos egyéb izgalmas fejlemény van. Meg kellene értenünk, hogy a sajtót mi érdekli. Vajon ugyanúgy nézzük a versenyeket, mint húsz éve? Nem hinném. Szükséges-e változtatnunk valamin? Ez nem az én feladatom, de az illetékesek biztosan megoldást találnak rá."
Hasonló véleményen van Heidfeld is, aki a Motorsport.com-nak kijelentette, hogy az F1-nek „ki kell keverednie a negatív spirálból, amelybe belekerült", mert szerinte indokolatlanul van benne. „Hát persze, mindig van lehetőség a fejlődésre, de
az F1 nem olyan rossz, mint amilyennek sokan megpróbálják beállítani.
Az autók még mindig szenzációsak, sok a jó versenyző és az izgalmas futam is" – mondta a Sauber, a Jordan, a Williams, a BMW és a Lotus korábbi pilótája.
Heidfeld elismerte, az autók hangjával ő is elégedetlen, és túlságosan mesterkéltnek tartja a DRS-sel megtámogatott előzéseket. Osztja sokak véleményét, miszerint a mechanikus tapadást kellene növelni az F1-ben. „Különösen azért, mert az aerodinamikai tapadás elvész egy másik autó szélárnyékában" – mondta. „Ez a biztonságot is javítaná, különösen a nagyobb tapadású gumik, mert megpördülés közben elveszik a leszorítóerő" – magyarázta a német pilóta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!