Élő:
Vágólapra másolva!
Az adataik ezt mutatják, de a terveik szerint ez csak a kezdet, még legalább ennyit akarnak fejlődni idén.

A Renault-nál elégedetten konstatálták, hogy az előző szezon óta erősebbé tették az F1-es motorjukat, amelyet 2016-ban saját gyári csapatuk, valamint – TAG Heuer néven – a Red Bull fog használni. A motorprogram technikai igazgatója szerint

a többszörösen igazolt fejlődés meghaladja a körönkénti fél másodpercet.

"Kidolgoztuk a koncepciót, és a fékpadon gyűjtött adatokkal bebizonyítottuk, hogy több mint fél másodpercet nyertünk körönként" - idézte Rémi Taffint az Autosport. "A Mercedesszel viszont nehéz összehasonlítani magunkat, mert rejtőzködnek, és majd csak az első Q3-ban fogják kiteregetni a lapjaikat."

A Renault-nál úgy érzik, fél másodpercet fejlődött a motorjuk a télen Forrás: DPPI media/Florent Gooden

"Úgy saccolom, hogy viszonylag

Az idei szezon függvényében a célunk 2017-re olyan pozícióba kerülni, hogy harcba szállhassunk velük, amennyiben elég jó autót építünk."

Különböző becslések láttak napvilágot arról, hogy a két gyártó erőforrása közt tavaly mekkora volt a különbség, ezek alapján

az érték valahol 80-100 lóerő közt lehetett.

Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezetője grandiózus célt fogalmazott meg a továbbiakra: egy másodpercet akarnak nyerni a szezon során körönként, bár az nem egyértelmű, hogy további egyet, vagy ebben már benne van az eddigi fél is.

Szerinte a Renault közeledett a Mercedeshez és a Ferrarihoz, a Honda teljesítményéről viszont elismerte, hogy számára "rejtély." Összesen 32 zsetonból gazdálkodhatott a Renault a motorfejlesztésnél – arról egyelőre nincs információ, hogy mennyit tudtak félretenni az idény későbbi részére.

Tavaly nekik maradt a legtöbb, 12 zsetonjuk február utánra.

Az autójukkal, az RS16-tal egyébként összességében elégedettek, bár az első hét tesztnap alapján csak a kilométerlista 8. helyén álltak a különféle műszaki problémák miatt; csütörtökön délelőtt is időt vesztettek egy váltóhibával, aztán viszont Jolyon Palmer majdnem 100 kört megtett, és sikeresen lebonyolított egy versenyszimulációt is.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!