A Honda frissítései nem hoztak átütő eredményt tavaly, így a több fázisban megvalósított fejlesztések ellenére a McLaren egész évben kilátástalanul küszködött a megbízhatósággal és az erőtlen motorral. A visszatérő japán gyártó a szezon közepére kénytelen volt beismerni, hogy mélyebben gyökerező problémákat kell megoldania, ezért a nagyobb léptékű módosításokat csak az idei évre sikerült végrehajtania.
A második szezonjuknak többek között nagyobb turbófeltöltővel vágnak neki, és a másik kritikus ponton, az energiavisszatáplálás hatékonyságán is sokat dolgoztak, hogy csökkentsék a lemaradásukat - Jenson Button véleménye alapján úgy tűnik, sikerrel.
Ez az eddigi legnagyobb előrelépés az erőforrással az elmúlt 14 hónap során,
ami nagyszerű" - nyilatkozta a brit versenyző a szerdai barcelonai tesztnap végén a Motorsport.com-nak, miután kipróbálta azt a motorspecifikációt, amelyet ettől a héttől használ a McLaren, s amelyet majd ezután homologizál az FIA.
"Jó, hogy fejlődtünk, ugyanakkor
továbbra is le vagyunk maradva a többiektől.
Ez a végsebességeknél megfigyelhető, az egyenesek elején viszont már érezni lehet a javulást" – tette hozzá Button. "A lényeg, hogy egész sok kört meg tudtunk tenni. Néhány bökkenő még közbejött, piros zászlók is, de az a fontos, hogy a megbízhatóságunk adott."
Bár a McLaren a kilométerlistán továbbra is az alsóházban szerénykedik, érzékelhető javulásról árulkodik, hogy az eddig lezajlott hat tesztnapból gyakorlatilag „csak" másfelet vesztettek műszaki hibák miatt, miközben tavaly a hatodik napig kellett várniuk arra, hogy végre zökkenőmentes programot zárjanak.
Button elmondta, hogy
az autó finomhangolásával alig foglalkoztak,
mivel eddig az alapvető feladatok kipipálása volt terítéken. "Egyáltalán nem végeztünk érdemi munkát a beállításokkal, ugyanis többnyire az aerodinamikát vizsgáltuk, hogy kiderítsük, jó úton járunk-e" - közölte. "Az utolsó két nap fog szólni az autó finomhangolásáról, a megfelelő balansz megtalálásáról."
A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szintén úgy érzi, hogy erősödött a Honda, és állítása szerint Fernando Alonso is hasonló véleményen van. "Az összehasonlítás alapján egyértelműen elégedett" – mondta róla szerdán. "Csütörtökön szerintem még boldogabb lesz, mert kedd óta a motor tovább javult."
A Honda a tavalyi évhez képest visszafogottabb célokat tűzött ki az új idényre,
néhány dobogós eredménnyel is elégedettek lennének.
Ezt új vezetővel, az F1-es program élére februárban kinevezett Haszegava Juszukéval próbálják elérni. Boullier szerint a japánok hajtáslánca az idén „legalább azon a szinten" lesz, mint a riválisoké tavaly.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!