Mercedes AMG Petronas F1 Team's Team Chief Toto Wolff (R) speaks with Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) during the first practise session of the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 18, 2016. / AFP / PETER PARKS / --IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE--
Vágólapra másolva!
Hamiltonnak tetszett, hogy az Ausztrál Nagydíjon nem szóltak bele, mit csináljon vezetés közben, a Williams technikai igazgatója szerint viszont ártott a műsornak a rádióüzenetek visszaszorítása.
A hétvégén megrendezett Ausztrál Nagydíjon lépett életbe a rádiós kommunikáció újabb szigorítása, bár nem sokkal a rajt előtt a csapatok nyomására az FIA ismét lazított az előírásokon: megengedték, hogy a futamon a versenyzőkkel menet közben egyeztetni lehessen a követendő stratégiáról. Az új szabályozás miatt a mérnökök és a pilóták jóval kevesebbet beszélgetnek, de ez a futamon 2. helyezett Lewis Hamiltont egyáltalán nem zavarta.
Én semmilyen különbséget nem éreztem a többi versenyhez képest”
– mondta a rádiózással kapcsolatban. „Annyi információm mindig volt, amennyit akartam, és kicsit nagyobb beleszólásom volt az autóban elvégzett műveletekre, de én így szeretem, különösen a motor beállításai terén” – mondta a brit pilóta, akitől a futam elején egyszer megtagadták a választ, később viszont kapóra jött neki, hogy Max Verstappen mögé beragadva beszélgethetett a stratégiáról.
„Nekem kellett eligazodni rajta, ahogy tavaly is” – mondta a brit pilóta, aki harmadik világbajnoki címének megnyerése után többször is megkérdőjelezte csapata döntéseit, de amikor eltért az eredeti tervtől, rendszerint rossz döntést hozott. Úgy véli, a szabályváltozás
nagyjából semmilyen változást nem hozott.”
Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója viszont úgy látja, a tiltás nem befolyásolta ugyan a verseny végkimenetelét, de a rádióüzenetek „a TV-ből valószínűleg hiányoztak, mert kevés volt belőlük.” Symonds szerint az egész felhajtás „semmit sem adott hozzá” a futamhoz, „csak több munkát adott az embereknek, hogy átírják a szoftvert a kijelzőhöz, meg ilyesmi.
Semmit sem értünk el ezzel, de a show-ból elvettünk egy kicsit.”
Azok az üzenetek valóban teljesen hiányoztak, amelyek tippet adhattak volna a nézőknek a pilóták stratégiájával vagy a verseny további alakulásával kapcsolatban, Verstappennek köszönhetően viszont kiderült, hogy az indulatos versenyzők – és a közvetítés rendezője –
továbbra sem riadnak vissza attól, hogy akár káromkodva véleményt nyilvánítsanak
Mindössze a rajtnál lehetett sejteni, hogy a versenyzők nem indultak olyan tökéletesen, mintha kívülről segítették volna őket a beállítások terén, talán ennek is köszönhető, hogy a két Ferrari faképnél hagyta a két Mercedest. „Amikor a versenyző nekivág a felvezető körnek, tudjuk, hogy mennyit csúszik a kuplung, és ha ehhez nem lehet igazodni, az számít” – mondta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója.
Eddig ezt a feladatot rádiós „távsegítséggel” oldották meg, a mérnök megmondta a versenyzőknek, hogy milyen beállításokat módosítson, az idéntől azonban ezt már nem szabad megtenni. Wolff elismerte, később nehezükre esett nem figyelmeztetni a versenyzőiket, hogy kíméljék a gyorsan elkopó bal hátsó gumit, és úgy vélte, a későbbiekben biztosan kialakul majd olyan helyzet, amikor a kommunikáció megkötése miatt a mérnökök tehetetlenné válnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!