A csütörtöki barcelonai tesztnapon a valóságban is ízelítőt kapott a közönség a pilótafülkét védő egyik lehetséges megoldásból, amelyet a Ferrarival Kimi Räikkönen, majd pénteken reggel Sebastian Vettel is kipróbált. A finn azt mondta, a látóterét a vártnál kevésbé korlátozta a glóriának nevezett, egyelőre csak ideiglenes eszköz.
"Elöl kicsit behatárolja a látóteret, de szerintem ez még nem a végleges változat.
Meglepően csekély volt a különbség"
- nyilatkozta a többek között mászókának vagy glóriának csúfolt keretről.
A Ferrari ideiglenes megoldása még nem tartalmazott zsanért, amely megkönnyíti majd a versenyzők ki- és beszállását a pilótafülkébe, és nem volt a váz strukturális része. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) becslése szerint, ha 2017-től bevezetik az eszközt, a tömege mindössze 5 kg lesz. A versenyzők egy része lelkesen fogadta az elképzelést, mások viszont elszörnyedtek a bukókeret láttán.
Lewis Hamilton például, aki nemrég beszólt a Forma-1 irányítóinak, határozottan ellenzi a bevezetését. Az újságíróknak csütörtök este nem akart „muníciót" adni, ezért jelzésértékűen csak a kezébe temette az arcát, amikor a glóriáról kérdezték, később, az Instagramon viszont kicsit bőbeszédűbb volt.
"Kérem, ne! Ami az autók külsejét illeti,
a Forma-1 történetében ez lenne a legszörnyűbb változás.
Nagyra becsülöm a biztonság javítása érdekében tett erőfeszítéseket, de ez mégiscsak a Forma-1. Jó így is" - írta. Ami annak fényében pikáns, hogy a glóriát pont Hamilton csapata, a Mercedes találta ki.
A pilótafülkék lezárása ellen régóta tiltakozó Nico Hülkenberg sincs elragadtatva attól, amit a Ferrarin látott. "Rossz üzenetet közvetít, mert az F1 már most is nagyon biztonságos. Borzasztóan néz ki, nekem nem tetszik" - mondta a Force India pilótája, aki a tavalyi Le Mans-i 24 óráson győztes együttes tagja volt. "Nem szabad kiherélnünk a sportot,
kell maradnia benne valamennyi veszélynek.
Szerintem ez is hozzátartozik a vonzerejéhez."
Felipe Massának sem tetszik a tervezett újítás látványa, de a biztonság érdekében eltűrné. A brazil versenyző fejét a 2009-es Magyar Nagydíj időmérőjén eltalálta egy elszabadult rugó – ez ellen azonban az új keret sem nyújtott volna védelmet, amint arra a tavaly elhunyt Jules Bianchi édesapja is rámutatott.
Ő a CANAL televíziónak nyilatkozva elmondta, hogy bár örül a biztonság javítására irányuló szándéknak, ennél többet vár el. "Szerintem ettől is javulna" – jelentette ki a fejsérülésben elhunyt versenyző apja. "Jules és Justin (Wilson) halála után be akart avatkozni az FIA, de még ennél is tovább kell menniük."
"Úgy gondolom, a HANS továbbfejlesztésével el lehetne érni, hogy a nagy becsapódásokkal járó hirtelen lassulás hatásait mérsékeljék." Jules ugyanis nem a fejét ért közvetlen ütéstől, hanem a durva lassulástól szenvedett végzetes agykárosodást, ezért Philippe Bianchi tudja, hogy az új védőkeret rajta nem segített volna.
A Ferrari egyetlen kör erejéig a pénteki tesztnap reggelén is bevetette a spéci megoldást Sebastian Vettellel. A hírek szerint hamarosan a Red Bull is előáll saját, esztétikusabb változatával, amelyen egy központi tartópillér helyett oldalt lenne kettő, és szélvédő is lenne rajta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!