Felemásan kezdődött a szezon a Mercedes számára: az Ausztrál Nagydíj pénteki nyitónapjának mindkét szabadedzésén a címvédő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, Nico Rosberg viszont délután az első fél óra végén megcsúszott a vizes pályán, és a korlátnak ütközve megrongálta az autója elejét.
Egyszerűen túl nagy gázt adtam a 7-es kanyarban,
megpördültem, és nekikoccantam a falnak. Az első szárny eléggé megsérült, úgyhogy estére sajnos adtam egy kis extra melót a srácoknak" – mondta. „Ezért elnézést kérek, és köszönöm a kemény munkájukat. Már alig várom, hogy az időmérőn és a versenyen jobb teljesítményt nyújthassak."
Rosberg ugyan még megpróbált visszaevickélni a bokszba, de mivel a szárny a Mercedes első kerekei alá szorult, amit az FIA veszélyesnek ítélt, a csapaton keresztül felszólították, hogy parkoljon le a pálya szélére. Emiatt egy teljes órát elvesztegetett az edzésből, ám leginkább csak az önbizalma szenvedett kárt, mert a mostoha időjárás miatt érdemi munkát a többiek sem tudtak végezni.
Külön pech, hogy
Rosberg autóján a Mercedes új, S-csatornás orrkúpja volt
a kicsúszás idején, ebből azonban így is maradt elég. A csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe elárulta, hogy elővigyázatosságból kicserélték a német W07-esének bal elejét is.
Míg tavaly Rosberg nyerte az szezon első két szabadedzését, ezúttal Hamiltonon volt a sor, aki a változékony időjárás ellenére jónak érezte az autóját, és azt mondta, mindkét edzés „konstruktív" volt – jóllehet, egész nap mindössze 21 kört tett meg.
„Szerencsém volt, hogy mehettem pár kört száraz pályán is, így ízelítőt kaphattam a balanszból, amit annak köszönhettem, hogy
a stábom jókor küldött ki a pályára"
– mondta, s bár a lágy gumikon elért 1:29.725-ös ideje a nap legjobbja volt, elismerte, hogy a hétvége további részére száraz időt szeretne inkább.
A Mercedes tavalyhoz képest egyébként átszervezte a két pilóta háttérstábját – a szerelők egy részét átirányították a garázs másik oldalára, de közben új embereket is előléptettek a versenyistállóhoz. A mérnökök a helyükön maradtak, Hamilton és Rosberg vezető szerelője viszont helyet cserélt.
A német versenyző örömmel fogadta a változtatásokat. „Az elmúlt két szezon során intenzív világbajnoki párharc zajlott köztünk, és a csapat érdekében jobb, ha cserélgetik a szerelőket, így nem kezdenek túlságosan kötődni egyik-másik autóhoz vagy versenyzőhöz" – mondta az Autosportnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!