Üde színfoltként érkezett az F1 mezőnyébe a Haas istálló, ami nem csupán sajátos csapatépítési modelljét vitte sikerre az első futamán, de hidat képeznek az F1 és a csapattulajdonos Gene Haas NASCAR istállója között. Az F1-es alakulat pilótája, Romain Grosjean nem is tagadta, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan ő is érdeklődik a tengerentúli sorozat iránt. „Naná!” – közölte a francia pilóta a Motorsport.com-mal. „Viszont,
csakis versenypályán, oválon nem, soha.
Az túlságosan ijesztő számomra, igen speciális” – ismerte el a Haas pilótája. „Nyitott vagyok arra, hogy teszteljek (egy Sprint Cup autót) egy versenypályán, aztán majd kiderül, hogy megy.”
„Ezután döntök. Egy ilyen autó teljesen más, mint egy F1-es. Egyszer ültem egyben, amikor tavaly télen ellátogattam a Haashoz Charlotte-ba. Úgy éreztem, hogy 4,5 méter tér volt még a jobb oldalamon! Miért nem rakták az ülést középre az autóban?” – tette fel a kérdést a sport hagyományait ezek szerint nem túl részletesen ismerő francia. „Amúgy igen,
elismerem, nagyon vonzó a gondolat, hogy egyszer részt vegyek egy ilyen versenyen.”
A francia pilóta meglepetésre a 6. helyen ért célba a csapat F1-es történetének első futamán, ami minden előzetes várakozást felülmúlt. A Manort megalapító, és tavalyig vezető John Booth viszont a Motorsport.com-nak úgy vélte, „nagyon életképes a költségvetésük, és a bemutatkozás kapcsán megkönnyítették a saját dolgukat. Már két évvel ezelőtt szoros köteléket alakítottak ki a Ferrarival, ezért szerintem elég nyilvánvaló volt, hogy hol fognak kikötni” – mondta a brit.
Grosjean sikeréhez az is kellett, hogy csapattársa, Esteban Gutiérrez és Fernando Alonso balesetet szenvedjen, ezért piros zászlóval megszakítsák a futamot. A francia versenyző révén a konstruktőri pontverseny 5. helyén kezdtek, de a futam után komoly munka várt rájuk, mert a mexikói pilóta autója alaposan összetört az ütközésben. Eredeti formájában egyelőre nem is tér vissza.
„Az alkatrészek egy részét, például az alvázat visszaküldtük Európába, hogy ellenőrizzük, és megjavítsuk, mert ezt Bahreinben, a futam helyszínén nem tudjuk megoldani” – nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
Van elég tartalék alkatrészünk,
hogy felépítsünk még egy karosszériát, úgyhogy azt fogjuk használni. Ezután (a sérült) kasztnit is megjavítjuk, majd légi úton Bahreinbe küldjük, hogy tartalékban legyen.”
Steiner szerint éjt-nappallá téve kell majd dolgozniuk, hogy minden elkészüljön a hétvégi futamra, de megvalósíthatónak tartotta a tervet.
Elég szűkös az alkatrész készletünk, de mindenből lesz elég, hogy ismét útra keljünk, úgyhogy csak folytatnunk kell a munkát.”
A baleset természetesen anyagilag is megterhelő a csapat számára, hiszen az autó egy új példányának megépítése igen drága, ráadásul a Haas egyelőre nem állapodott meg Bernie Ecclestone-nal, így még nem számíthatnak jogdíjbevételekre sem.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!