Úgy tűnik, Kimi Räikkönen nem vesztett el máris egyet a szezon során rendelkezésére álló öt motor közül, amikor kigyulladt az autója az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. Egy körrel az újraindítás után lángok csaptak ki a Ferrari felső légbeömlőjéből, így a 3. helyen haladó finn a bokszba gurulva feladta a küzdelmet, de mivel a motor tovább járt, már akkor bízott benne, hogy nem az hibásodott meg.
A Ferrari a héten elvégezte az alapos vizsgálatot is a főhadiszállásán, ahol bebizonyosodott, hogy
a probléma a turbóra korlátozódott.
Így Räikkönennek a következő versenyen, a Bahreini Nagydíjon új belső égésű motorra nem lesz szüksége – igaz, mivel egy turbót már elhasznált, még nem biztos, hogy a szezon végén nem kell majd büntetéssel számolnia a keret túllépése miatt.
Ezt azonban el is kerülheti: noha annak köszönhetően, hogy húsznál több nagydíjat rendeznek, az idén mindenki a tavalyinál eggyel több, azaz öt hajtásláncból gazdálkodhat, a Mercedes megpróbálja néggyel teljesíteni a szezont, az extra motort biztonsági tartaléknak tekintve. Ez elvben sikerülhet a Ferrarinak is.
Fernando Alonso nem volt ilyen szerencsés: amikor összeütközött Esteban Gutiérrezzel, pályafutásának legnagyobb balesetét szenvedve el, McLarenje teljesen szétroncsolódott, és félő volt, hogy a hajtáslánc is végzetesen megsérült benne. A Honda szakurai központjában elvégzett első vizsgálatok ugyancsak ezt támasztják alá.
Nagy a valószínűsége, hogy a hajtáslánc legtöbb eleme megsérült
Fernando melbourne-i balesete során" – idézi a Honda szóvivőjét a Motorsport.com. „Még korai megítélni, hogy maradtak-e megmenthető részek. Ezért a Bahreini Nagydíjon teljesen új motort fogunk használni."
Ez rajtbüntetést egyelőre természetesen nem jelent, mivel az csak az ötös keret túllépéséért jár.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!