MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 19: Daniel Ricciardo of Australia drives the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer ahead of Kevin Magnussen of Denmark drives the (20) Renault Sport Formula One Team Renault RS16 Renault RE16 turbo on track during qualifying for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 19, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160319-00211 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Nem kell aggódniuk, még az F1-es tervezőzseni, Adrian Newey sem kezdett hozzá. Bob Bell, a Renault technikai vezetője szerint a jövő évi győztesek már régen a 2017-es autót tervezik.
Még alig kezdődött el a 2016-os szezon, sokan máris a nem túl távoli jövővel foglalkoznak: várhatóan a szokásosnál korábban indul a pilótakeringő, és akadnak csapatok – köztük a Renault is -, akik nem várnak az idén sikeres évet, ezért fél szemmel már most is 2017-et várják. Bár a francia gyártó csak decemberben vette vissza korábbi csapatát Enstone-ban, Bob Bell, a csapat technikai vezetője szerint már régen az új autón kellene dolgozniuk.
„Aerodinamikai szempontból, és szerintem a mechanika terén is eléggé eltérő autó lesz” – mondta a 2017-es modellről az ESPN-nek. „Igazából,
a csapat, ami a legjobban fog szerepelni 2017-ben, valószínűleg már hat hónappal ezelőtt fejleszteni kezdett.
Vannak istállók, amelyek már legalább ennyi ideje dolgoznak rajta, ha nem régebben” – vélte. „Ez nagy kihívás lesz, de nagyon jót tesz a Forma-1-nek. Szükség van erre a változásra, reméljük, felkavarja majd a sorrendet egy kissé.”
Bell elárulta, ők már biztosra veszik, hogy az FIA jövőre kötelezően előírja egy szabványos bukókeret beépítését, ami nehezebbé teszi majd az autókat, és a súlypontot is megemeli. Mindkettő hátrányos egy F1-es autó esetében, de Bell szerint a
bukókeret bevezetése „abszolút indokolt, és mindenkit érinteni fog, így nem okoz majd nagy különbséget,”
a mérnököket viszont alaposan megdolgoztatja majd, hogy a szerkezetet rendesen integrálni tudják majd az autó formatervébe.
Noha a brit szakember szerint már régen tervezni kellene a jövő évi autót, a Red Bull csapatfőnöke,
Christian Horner elárulta, még ők sem kezdtek hozzá a munkához,
de továbbra is számítanak tervezőzsenijükre, Adrian Newey-ra, aki a korábbi évekhez hasonlóan, fele-fele arányban osztja majd meg munkaidejét az F1-es projekt, és egyéb teendők között. Newey az Amerika Kupával kapcsolatos megbízatást elvégezte, következő feladata az Aston Martin szupersportautójának megtervezése.
„Most, hogy a szabályok már eléggé véglegesnek tűnnek, nemsokára elkezd foglalkozni 2017-tel” – mondta Newey-val kapcsolatban Horner. „Nagyszerű, hogy továbbra is részese annak, amivel foglalkozunk, és az is remek, hogy
a technikai csapat rangidősei is kezdenek gyökeret verni”
– utalt Horner arra, hogy Newey már inkább csak konzultál az F1-es csapattal, a tényleges munkát legtöbbször egy tervezőcsoport veszi át tőle.
Newey 2014-ben ábrándult ki a Forma-1-ből, mivel úgy véli, túlságosan a hajtásláncon múlik a siker vagy a kudarc, de a Red Bull semmiképpen sem akarta elveszíteni őt, ezért munkaideje felét olyan feladatokra fordíthatja, amelyek szakmailag kihívás elé állíthatják. Nemrég jelentették be, hogy Newey F1-verő szupersportautót tervez az Aston Martinnak, és Horner szerint ez még csak a kezdet.
Bőven akad dolga a következő két év során ezzel az utcai autóval kapcsolatban”
– mondta a brit csapatfőnök. „Hogy azután mi lesz, majd meglátjuk. Az is lehet, hogy további utcai autók jönnek az Aston Martinnál. A lelkesedés nem egy jármű erejéig tart ki.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!