A track marshall drops pieces of detached wreckage of the McLaren Honda car of Spanish driver Fernando Alonso into a pile after he crashed spectacularly with Haas F1 Team's Brazilian driver Esteban Gutierrez during the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 20, 2016. / AFP / Paul Crock
Vágólapra másolva!
A Honda megvizsgálta a melbourne-i baleset áldozatául esett hajtásláncot, de egyetlen része sem maradt használható. Elismerik, hogy még a teljesítmény terén is fejlődniük kell.
A Honda F1-es projektjének főnöke, Haszegava Juszuke megerősítette, hogy Fernando Alonso motorjából, amely a melbourne-i balesetben sérült meg, a hat közül egyetlen részegység sem maradt használható. Ez azt jelenti, hogy a McLaren spanyol versenyzője
máris elvesztett az idei szezonra engedélyezett öt hajtásláncból egyet.
„Átvizsgáltuk Fernando melbourne-i hajtásláncát. Az első eredmények alapján csalódottan vettük tudomásul, hogy a belső égésű motor, valamint a körülötte lévő részek mind súlyosan megrongálódtak, mert a becsapódás ereje egyszerűen túl nagy volt" – idézi a McLaren bahreini előzetese Haszegavát. „Bahreinre a teljes hajtásláncot kicseréljük."
Mivel a balesetben a kasztni is teljesen összetört, a csapatnak abból is újat kellett építenie. „Két tengerentúli verseny között ez figyelemreméltó kihívás volt, a hihetetlenül hatékony csapatmunkánkat dicséri" – jelentette ki a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier, elismerve, hogy remélik: Bahreinben „kevésbé drámai" futamuk lesz, mint Ausztráliában.
Habár a hibás gumiválasztás miatt Jenson Button csak a 14. helyen ért célba, Boullier szerint az eddigi adatok azt mutatják, hogy
az MP4-31 jelentősen jobb az elődjénél.
„Még bőven többet kell tudnunk kihozni belőle, de a melbourne-i teszthez képest tett ugrásunk bizonyítja, hogy ez lehetséges" – tette hozzá. „Tovább fogunk igyekezni, hogy még gyorsabbá váljunk, és a legfőbb erősségünkre építve minden egyes versenyen új fejlesztésekkel szereljük fel az autónkat."
Button elismerte, hogy a McLaren Melbourne-ben nem taktikázott jól, de úgy vélte, „ez része a tanulási folyamatnak az új gumiszabályokkal. A mérnökökkel együtt áttanulmányoztuk az adatokat, és Bahreinben már remélhetőleg helyes döntéseket fogunk hozni, jól túljutunk a verseny különböző fázisain, így reprezentatívabb eredményét is érünk el."
Alonso arra hívta fel a figyelmet, hogy a McLaren a teszteken és az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén is sokkal megbízhatóbb volt a tavalyinál. „Habár papíron a melbourne-i nem volt jó verseny számunkra, a balesetem előtt izgalmas csatákat vívtam, és az autóm ígéretesen ment" – mondta. „Reméljük, Bahreinben ugyanígy lesz."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!