Még az elmúlt napokban sem volt biztosra vehető, hogy hatályba lép az átalakított, folyamatos kiesésre épülő kvalifikációs szisztéma. A rá vonatkozó szabályokat ugyanis az FIA-nak pontosan meg kellett fogalmaznia, majd jóváhagyásra vissza kellett küldenie a szöveget a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportjának és az F1 Commissionnek.
Az előbbiben a mezőny hat nagy csapata között a Ferrari is képviselteti magát, márpedig úgy hírlett,
ők annak ellenére ellenzik az időmérő reformját, hogy először rábólintottak.
A szabálymódosításhoz a rövid határidő miatt száz százalékos egyetértésre volt szükség a testületben.
A Motorsport.com azonban úgy értesült, végül mindenki megszavazta, így elhárult az utolsó akadály is az új időmérő melbourne-i bevezetése elől. Habár a Motorsport Világtanácsnak még ratifikálnia kell, ez egyszerű formalitásnak ígérkezik.
Az új rendszer a régihez hasonlóan három etapból fog állni, amelyekből azonban
nem egyszerre, hanem minden másfél percben egyenként esnek majd ki a versenyzők
– az, aki az addig elért legjobb körideje alapján a tabella utolsó helyezettje. A Q1 16 percig tart, és 7 perc után esik ki belőle az első autó, így 15-en jutnak tovább a 15 perces Q2-be, amelyben 6 perc után kezdődnek a kiesések.
A 14 percig tartó Q3-ba a korábbiakkal ellentétben nem tízen, hanem csak nyolcan kerülnek be, és az 5. perc végén esik ki belőle az első versenyző. Így az utolsó másfél percben már csak ketten küzdhetnek meg a pole pozícióért. Az új rendszerrel egyébként nem az időmérőket, hanem a versenyeket próbálják izgalmasabbá tenni, azt remélve, hogy néha a nagy csapatok is hibáznak, amitől összekeveredik a rajtrács.
A hírek szerint a reformot a promóterek nyomására Bernie Ecclestone erőltette, ezért meglepő, hogy a Sky Sportsnak most azt állította, nem ilyen változást akart. Ő az időmérőt békén hagyta volna, viszont azt szerette volna, ha
a legutóbbi futam győztese valamilyen rendszerben időbüntetést kap az időmérőn.
Így is össze lehetett volna keverni a rajtrácsot. Szerintem ugyanaz a srác nyert volna, mint egyébként, de legalább meg kellett volna küzdenie ezért, úgyhogy jó versenyeket láttunk volna."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!