VANDOORNE Stoffel (bel) reserve driver Mclaren Honda MP4 31 ambiance portrait during 2016 Formula 1 FIA world championship, Bahrain Grand Prix, at Sakhir from April 1 to 3 - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Az 1997-es világbajnok szerint a pilótáknak semmi közük a sport irányításához, ezért senki nem is kíváncsi a véleményükre. Gerhard Berger nem ért vele egyet.
A Forma-1-es versenyzők szakszervezete, a GPDA nemrég nyílt levélben kritizálta a sport vezetését az időmérő körüli zűrzavarban is jól megmutatkozó fejetlenség miatt. A helyzetértékelésükkel fenntartásokkal ugyan, de kezdetben Bernie Ecclestone is egyetértett, mielőtt visszaszólt nekik, az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneueve viszont keményen visszavágott nekik azzal, hogy nem kellene más dolgába ütniük az orrukat.
„Az F1 szempontjából borzasztó, ahogy a versenyzők panaszkodtak" – mondta az Autosportnak.
Egyszerűen be kellene fogniuk a szájukat.
Nem az ő problémájuk, hogy a show a tévén keresztül mennyire tűnik jónak vagy rossznak. A maguk dolgával kellene törődniük."
Villeneuve szerint a GPDA akciója olyan volt, mintha az iskolások próbálnának hiteles véleményt alkotni az oktatási rendszerről. „Hány osztálytársatok lett volna képes erre? Nem túl sok" – vélte. „Adott húsz versenyző: talán ketten tudnának értelmesen beszélni róla, a többiek jobban teszik, ha inkább csendben maradnak. Miért engednénk őket beleszólni bármibe is?"
Egy másik veterán, Stefan Johansson egyetért Villeneuve-vel abban, hogy
nem jó ötlet helyet adni a versenyzőknek az olyan döntéshozó testületekben, mint amilyen az F1 Commission.
Szerinte a közvélemény is csak a legjobbak véleményére ad. A GPDA jelenlegi elnöke, Alex Wurz „már nem is aktív" – mutatott rá a blogján. „A különféle csapatok és testületek reakcióiból ítélve a versenyzők csak annyit értek el, hogy elgáncsolták magukat."
Johansson úgy véli, a GPDA levele egyébként is „csak a nyilvánvalót" mondta ki az F1 irányításáról. Gerhard Berger viszont csupán részben ért egyet vele és Villeneuve-vel: szerinte a pilótáknak igenis van joguk kifejteni az álláspontjukat. „Ők azok, akik az autókban ülnek, de a végső döntéseket Bernie-nek és (az FIA-elnök) Jean Todtnak kell meghozniuk" – mondta az Auto Bildnek.
Berger épp azt tartja a fő problémának, hogy jóformán minden fél beleszólhat a szabályalkotásba, holott „az F1 vezetőinek megvannak az ismereteik, a tapasztalatuk és az intuíciójuk ahhoz, hogy gyors és korrekt döntéseket hozzanak."
Villeneuve szerint ugyanakkor nem kellene állandóan csűrni-csavarni a szabályokon, amikor a versenyzés éppen nem velőtrázóan izgalmas. „Az olyan nemes sportokban, mint a tenisz vagy a futball, már vagy száz éve nem változtak a szabályok" – mutatott rá. „Ha éppen unalmasak, az emberek azt is elfogadják."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!