Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Lewis Hamilton ponthátránya a Kínai Nagydíj után tovább fog hízni Nico Rosberggel szemben, miután az időmérőn elszenvedett műszaki hiba miatt csak az utolsó helyről vághat neki a futamnak. Az már a hétvége előtt biztos volt, hogy a brit öt rajthelyes büntetést fog kapni korai váltócseréből kifolyólag, majd a Q1-ben újabb csapást mért rá a technika ördöge az MGU-H-n keresztül.
A világbajnoki címvédő egyetlen mért kört sem tudott megtenni, s mivel egyet sem kezdett el, az utolsó helyről lesz kénytelen rajtolni (a szintén idő nélkül záró Pascal Wehrlein nekivágott egy mért körnek).
"Ez természetesen pech, de az ehhez hasonló akadályok azért vannak, hogy próbára tegyenek bennünket. A legtöbb, amit tehetek, hogy igyekszem tanulni belőle. Együtt nyerünk, együtt veszítünk a csapattal, szóval most az a lényeg, hogy rájöjjünk a hiba okára, és biztosítsuk, hogy többé ne forduljon elő egyik autónkban sem" - mondta Hamilton. "Természetesen mindent bele fogok adni, próbálok visszavágni. A leintésig semmi sem dől el."
Lehet, hogy most gödörben vagyunk, de ki fogunk mászni belőle."
"Kiváló autónk van, a csapat kiválóan dolgozik. Bizonyos területeken fejlődhetünk, ugyanakkor most még a szezon korai szakaszánál tartunk, és tudom, hogy fejlődni is fogunk. Fontos, hogy senki se csüggedjen."
A Mercedes megvitatta Hamiltonnal, hogy az utolsó rajtkocka helyett nem lenne-e jobb a bokszutcából rajtolnia – ami lehetővé tenné a beállítások módosítását is –, de
a pilóta az előbbi opcióra szavazott, mert úgy több pozíciót nyerhet az első kanyarig.
A csapat egyébként még nem temeti a kiszerelt motort, a gyárban megvizsgálják, hogy a szezon későbbi részében tudják-e még használni.
Rosberg nem biztos a taktikai előnyben
Csapattársa kálváriája megnyitotta az utat Nico Rosbergnek idei első pole pozíciója felé, bár a Ferrari versenyzői szívósnak tűntek, és ha nem hibáznak, talán meglepetést is okozhattak volna. "Jól alakult a hétvége, nagyon örülök, hogy szépen összeraktam a kört, és megszereztem a pole-t. Örülök, de nem vagyok eksztázisban, mert Lewist balszerencse sújtotta, lerobbant az autója" - nyilatkozta a német, aki a Q2-ből a lágy gumikon jutott tovább, vagyis ezen a típuson fog rajtolni.
Ezzel lépéselőnybe kerülhet, ha a szuperlágy abroncsokon induló vetélytársai néhány kör után belassulnak az erőteljes kopás miatt. Rosberg ugyanakkor nem iszik előre a medve bőrére. "Talán ad egy kis előnyt, hogy a lágy gumikon rajtolok, de nem vagyok biztos benne. Ezt még át kell bogarásznunk" - mondta.
A Mercedest irányító Toto Wollf a Sky Sportsnak kijelentette, hogy nem veszik félvállról a 3. és 4. helyről rajtoló Ferrarikat, akik elé Daniel Ricciardo is beférkőzött a Red Bull-lal. "A Ferrarik fenyegetést jelentenek, mert nagyon jók a hosszú etapokon. Komolyan vesszük őket" - mondta. Később kifejezte azon reményét is, hogy Ricciardo sikeresen védekezik majd a Ferrarik ellen, ezzel segítve Rosberg elszakadását.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!