„Jipppíí, ez állati szexi kör volt" – üvöltötte eksztázisban a rádióba Lewis Hamilton, miután átszelte a célvonalat a Bahreini Nagydíj időmérőjének végén. Az izgalomra minden oka megvolt: miután addig szinte az egész hétvégén elmaradt mercedeses csapattársától, Nico Rosbergtől, és a Q3 első fordulójában hibázott, visszaesve a 4. helyre, amikor igazán számított, összerakott egy fantasztikus kört – úgy érezte, péntek óta először.
„Ez nagy megkönnyebbülés volt" – ismerte el. „Az előző körben már eleve le voltam maradva Nicótól, aztán még ki is sodródtam.
Tudtam, hogy az utolsó körömbe mindent bele kell adnom.
Ez az eredmény sokat jelent számomra, olyan, mintha most szereztem volna meg az első pole-omat! A levezető körön majdnem elment a hangom, úgy ordítottam, mint aki a gólt lőtt!"
Bár azt sugallta, hogy előzőleg azért kullogott Rosberg mögött, mert inkább a versenyre készült, Hamilton elismerte, hogy lépéshátrányban volt a csapattársához képest. „Az edzések nem mentek igazán jól. Amikor futottam egy kört, Nico mindig jött, és rám vert egy tizedet" – mondta.
Hamilton ráadásul 1:29.493-as pályacsúccsal kaparintotta meg a pole-t,
34 ezreddel megdöntve Mark Webber 2005-ben, még a V10-es motorokkal egy szabadedzésen felállított rekordját.
„Hihetetlen, hogy gyorsabbak vagyunk, mint a V10-es korszakban. Ez azt mutatja, hogy mennyit fejlődött azóta a technika" – mutatott rá. A Forma-1-es autók tavaly óta is rengeteget gyorsultak: Hamilton 3 másodperccel jobb időt ért el, mint egy évvel ezelőtt, és rajta kívül még tizennégyen vertek rá a 2015-ös pole-ra.
Rosberg, aki mindössze 77 ezreddel kapott ki tőle, elismerte, hogy a csapattársa „fantasztikus" munkát végzett. „Én is jónak éreztem a körömet, száz százalékig biztos voltam benne, hogy az enyém lett a pole, ezért az eredmény csalódás volt" – mondta.
De ha van olyan pálya, ahol nem fontos az első kockából rajtolni, az Bahrein.
Még bármi megtörténhet. Érdekes verseny vár ránk, rengeteg lehetőséggel."
Hamilton ellen az időmérő után vizsgálatot indítottak, mert a leintést követően a parc fermébe megérkezve tolatott a bokszutcában, ami a Sportszabályzat 28.3-as cikkelyének értelmében tilos. Végül egy megrovással megúszta a vétséget, mert nem kapott egyértelmű útmutatást, hogy hová parkoljon. Amiatt már jobban aggódhat, hogy a Ferrarik Melbourne után ismét lerajtolják.
„Itt hosszabb az út az első kanyarig, mint az előző versenyen. A rajtjainkon természetesen igyekeztünk javítani, de csak két hetünk volt rá" – magyarázta. „Nem hiszem, hogy látványosan sikerült fejlődnünk. Azért remélem, jobban fogunk indulni, legalábbis én, mint legutóbb."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!