Ferrari's German driver Sebastian Vettel is pictured in the pits during the first practice session at the Sakhir circuit in Manama on April 1, 2016 ahead of the Bahrain Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / MOHAMMED AL-SHAIKH / AFP / MOHAMMED AL-SHAIKH
Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótája szerint a jelenleg használt turbós, hibrid erőforrások túlságosan drágák, ezért úgy véli, vissza kellene térni a 2013 végén leváltott szívómotorokhoz.
Hosszú idő után először bírálta a jelenlegi F1-es erőforrásokat Sebastian Vettel. A sporttal kapcsolatban általában konzervatív nézeteket képviselő négyszeres világbajnok még a Red Bull versenyzőjeként többször is ostorozta a 2014-ben bevezetett 1,6 literes, turbós hibrid hajtásláncokat, és továbbra is úgy véli, hogy az F1-ben rossz útra léptek, amikor leváltották a korábbi motorokat. „A magánvéleményem az, hogy
az erőforrásokkal kapcsolatos jelenlegi szabályok túl sok költséget eredményeznek.
Minden csapat, és a sport is jobban járna, ha visszatérnénk valami szívómotorhoz” – nyilatkozta a Sky Sports-nak.
A csatorna riportere szembesítette Vettelt azzal, hogy tavaly a Ferrari megvétózta a motorok árának maximalizálását, de a német pilóta némi hezitálás után nyomatékosította, hogy akkor is túlságosan drágának tartja a jelenlegi erőforrásokat.
Már eddig is rengeteg pénzt költöttünk el, és ezután is nagyon sokba fognak kerülni.”
„A szabályváltozások terén tett próbálkozásaink nem oldják meg a legfőbb problémát, és szerintem sok minden abból fakad, hogy rossz úton járunk” – vélte Vettel. „Könnyű lenne feltenni a kezünket, és elismerni ezt, de mégis maradunk annál, amink van. Én nem tudom megváltoztatni a szabályokat, és
jó is, hogy egy versenyző vagy bárki nem írhatja át csak úgy a szabályokat, de a jelenlegi eljárások sem a legjobbak”
– utalt arra, hogy jelenleg túl sokan megvétózhatják a változtatási javaslatokat, így az időmérő kapcsán is tapasztalt patthelyzet alakulhat ki a döntéshozók körén belül.
Vettel álláspontja rávilágít arra is, hogy a szakszervezetük révén egyre aktívabb pilóták és a csapatok között is érdekellentétek alakulhatnak ki, hiszen a Ferrari, és különösen a Mercedes jelezte korábban, hogy ragaszkodnak a jelenlegi szabályokhoz, mert azok segítik az utcai autókban használt hajtásláncok fejlesztését is. Bernie Ecclestone úgy véli, hogy ha a gyártók a versenyeken akarják fejleszteni motorjaikat, akkor keressenek másik bajnokságot.
„Ezek a mostani motorok jók, azt mondják, legalábbis az autógyártók számára, bár soha senki sem fogja használni ezeket az erőforrásokat” – nyilatkozta az F1 ügyvezetője.
Ha mégis ezzel akarnak kísérletezni, akkor inkább a Túraautó-világbajnokságban kellene tenniük.
Gyanítom, hogy azért nehéz a Mercedes és a Ferrari számára elfogadni a szabályok megváltoztatását, mert már egy vagyont elköltöttek a fejlesztésre.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!