Vagy zseniális, vagy nem"
– mondta az Origo GPhírek-nek fanyar mosollyal a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, amikor a pole-pozíciót meglepetésre elhódító Daniel Ricciardo időmérős stratégiájáról kérdeztük. A Red Bull versenyzője mindenkit meglepett azzal, hogy nem a Monacói Nagydíj hétvégéjén bemutatkozó ultralágy, hanem az eggyel keményebb keverékű szuperlágy gumikon jutott tovább a Q2-ből. Ez a szabályok szerint azt jelenti, hogy azokon is kell rajtolnia. „A rajtnál veszélyben lesznek, mert a szuperlágy nem tapad úgy, mint az ultralágy, de nem hiszem, hogy a kétféle keverék között óriási lesz a különbség" – tette hozzá Wolff. „Utána majd minden azon múlik, hogyan játsszák ki a stratégiájukat a versenyen, és akkor az időjárásról még nem is beszéltünk."
Pedig vasárnap délelőtt már ezt sem lehet megúszni:
a monacói öbölre és környékére az előrejelzéseknek megfelelően valóságos ítéletidő csapott le.
A tengert övező hegyek felhőben vannak, az eső pár percenként eláll, aztán újra elered, és az egyik betétfutam, a Porsche Mobil 1 Supercup utolsó körében akkora felhőszakadás volt, hogy a célegyenes végén lévő kanyarban rögtön négyen is kicsúsztak, többen összeütközve közülük. A pilótákat láthatóan meglepték a hirtelen romló körülmények, és az egyik autó szinte lassulás nélkül csapódott a szemközti védőfalba, éppúgy befúródva a speciális, energiaelnyelő TecPro bálák alá, mint a tavalyi Orosz Nagydíjon Carlos Sainz Toro Rossója. Egy órával később a GP3 versenyét is piros zászlóval kellett leállítani a tömeges ütközések miatt.
Az eső mindig jól jön azoknak, akik a vártnál hátrébb kvalifikálták magukat, de most kivételesen a pole tulajdonosát is az mentheti meg. Mivel Monacóban nagyon rövid a célegyenes, Ricciardo jó eséllyel a szuperlágy gumikon rajtolva is megtarthatja a vezetést, ha száraz marad a pálya, utána viszont a Red Bullnak bravúrosan kell kijátszania a lapjait ahhoz, hogy ne váljon sebezhetővé. A keményebb Pirelliken elvileg tovább nyújthatja a nyitóetapját, de mivel az ellenfelei, akik az ultralágyakat korábban lecserélik, az új gumikon szinte biztosan gyorsabbak lesznek, neki sem érdemes sokáig várnia. Ha viszont velük egyszerre áll be a bokszba, túl hosszú lesz a második etapja az ultralágy gumikon. Amint finoman Wolff is célzott rá, nehéz elképzelni, hogy a Red Bull mire akarta építeni a stratégiáját – mivel Monacóban közismerten nehéz előzni, minden a pályán elfoglalt pozíción múlik, Ricciardo legfeljebb azt remélheti, hogy a többiek a korábbi kerékcseréjük után forgalomba kerülnek.
Csak kicsit nagyobb szabadságot biztosít számunkra a versenyen"
– magyarázta a döntést az ausztrál, akit két héttel ezelőtt, a Spanyol Nagydíjon pont a Red Bull elhibázott stratégiája fosztott meg a biztosnak látszó győzelemtől. „Itt kiemelten fontos, hogy a bokszból szabad pályára, ne más autók mögé térjünk vissza."