„Ezért én úgy érzem, az elsődleges felelősség az övé volt. Van egy másodlagos is: gondoskodni kell róla, hogy ha valaki elhagyja a pályát, ne ütközhessen neki egy traktornak. Ilyeneket ma is használnak, de a Vituális Safety Car (VSC) jóvoltából akkor senki nem mehet 80 km/ó-s átlagsebességnél gyorsabban az adott szakaszon, vagy akár a teljes körön.
Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de a balesetet Bianchi idézte elő."
Watson úgy véli, a Forma-1 a VSC bevezetésével levonta a tanulságot a tragédiából, és igyekezett tenni azért, hogy ne ismétlődhessen meg. „Mindig a pilóták felelőssége volt lassítani a sárga zászlós szakaszokon, de hogy mennyire, azt nem határozták meg pontosan" – mondta. „A VSC-vel előírják a célidőt. Ha ez már akkor is így lett volna, Jules valószínűleg nem csúszik ki, és most nincs miről beszélnünk."
Nem híve a fejvédelemnek
A közhiedelemmel ellentétben az nem Bianchi balesetének következménye, hogy a Forma-1-ben jövőre biztosan bevezetik a pilóták fejét a nagyobb repülő tárgyaktól megvédeni hivatott „glóriát." Neki ugyanis a fejét közvetlenül nem érte ütés, hanem a durva lassulástól szenvedett agysérülést, úgynevezett diffúz axonális károsodást. Watson elismeri, hogy mások – például az F2-ben versenyző Henry Surtees – életét megmenthette volna a glória, mégis úgy véli, a vitatott eszköz bevezetésére nincs igazi szükség.
Meggyőződésem, hogy a Forma-1 nyitott kerekes, nyitott pilótafülkés formula.
Én 1973-tól 1983-ig versenyeztem, egy olyan korszakban, amikor túl sokan szenvedtek halálos balesetet, de nem mindig ugyanolyan okból" – emlékezett. „Ha belegondolunk, világszerte hány együléses sorozat van, valójában nagyon ritka eseménynek számít, hogy egy repülő tárgy eltalál valakit. Igen, megtörtént Justin Wilsonnal, Henry Surteesszel és Felipe Massával, de vajon Jules Bianchit megvédte volna a zárt pilótafülke? Nem, mert ő a lassulástól halt meg."
Watson egyetért Lewis Hamiltonnal abban, hogy a Forma-1 vonzerejének a közönség szemében része a veszély tudata is.
Éppen ezért azt szerinte nem érdemes teljesen kiölni a sportból, bár valószínűleg nem is lehet. A dilemmát mindenekelőtt abban látja, hogy „a nyitott kerekes, nyitott üléses autók különlegesek, ugyanakkor senki nem akarja látni, hogy valaki meghal a pályán."