A Ferrari számára csalódással zárult a Monacói Nagydíj időmérője, amikor Sebastian Vettel csak a 4. helyet szerezte meg, Kimi Räikkönent pedig váltócsere miatt a 11. rajtkockába száműzték.
A Q3-ban még Vettel is 9 tizedmásodperces hátrányt szedett össze
a pole pozíciót a Mercedesek előtt megkaparintó Daniel Ricciardóval szemben, s bár az autójából kiszállva láthatóan bosszús volt a kihagyott lehetőség miatt, a sajtóbeszélgetésre már meglepően jókedvűen érkezett meg.
Az Origo GPhírek kérdésére elismerte, hogy a beharangozott eső segíthet a Ferrarinak, de azt mondta, „imád versenyezni", ezért nem foglalkozik azzal, mire van reális esélye. „Van, amiben lehetünk realisták, például abban, hogy itt nehéz előzni, de szerintem ennek nem szabad elvennie a kedvünket" – jelentette ki. „Nagyszerű autónk van, remek a tempónk. Hogy ezt holnap meg tudjuk-e mutatni, hogy a verseny miként alakul, az az éllovasoktól is függ, de esély mindig van: egy Safety Car jókor nekünk, rosszkor a többieknek, az eső, amit te is említettél – elvégre ez mégiscsak Monaco, bármi megtörténhet!"
Vettel a Q3-ban nem tudott javítani a Q2-es idején, sőt a Q1-eshez képest is csupán 6 századot, míg Ricciardo például 1,3 másodpercet.
A második körét a döntő végén be sem fejezte, mert látta, hogy még lassabb lesz. „A Q1-ben jól kezdtünk, de aztán nem tudtunk úgy gyorsulni, mint normális esetben. A 4. helynél sokkal jobb eredményt érhettem volna el" – vélte. „A Q3-ban nem találtam olyan jónak a tapadást, mint a Q1-ben, számunkra valamiért romlott a helyzet, míg a többieknek javult. Az egész rajtrács gyorsabb lett, kivéve minket."
A Ferrari hátránya főleg a pálya első szektorában volt tetemes. A csapatnál már két héttel ezelőtt, Barcelonában is azzal magyarázták az időmérőn nyújtott gyenge teljesítményüket, hogy nem tudták rendesen használni a gumikat. A Spanyol Nagydíjat követő teszten külön foglalkoztak a problémával, és Vettel nem biztos benne, hogy Monacóban, ahol az idén először vetették be az ultralágy keveréket, ugyanaz volt a gond. A 9 tizedes lemaradás ellenére a pole-t sem érezte elérhetetlennek.
A pozitívum az, hogy az autónk délelőtt nagyon gyors volt.
Csütörtökön nem mentünk jól, ez nem titok, ma viszont óriásit léptünk előre, de a lendületünk sajnos nem tartott ki az időmérő végéig" – mondta. „A végén látott köridők nem értek minket meglepetésként, nem voltak elérhetetlenek számunkra, csak kiestünk a ritmusból. Ez itt dupla hátrány, mert az ember elveszti az önbizalmát az autóban, ami még inkább kizökkenti."
Räikkönen a Q3-ban csak 0,18 másodperccel ért el gyengébb időt a csapattársánál, ám mivel a szombat délelőtti szabadedzésen felfedezett hiba miatt ki kellett cserélni a sebességváltóját, hiába lett 6. az időmérőn, 5 hellyel hátrébbról kell majd nekivágnia a versenynek. Ez pont Monacóban a legnagyobb csapás, ahol előzni alig lehet, és várhatóan csak egy kerékcserére lesz szükség.
„Remélhetőleg helyes döntéseket hozunk majd, ha beküldik a Safety Cart, vagy valami más jön közbe, és ebből profitálhatunk" – mondta a finn. „Nem tudhatjuk, mi történik majd.
A versenyen szerintem rendben lesz az autónk, mert pár kör után munkára tudjuk fogni a gumikat."
Vettelhez hasonlóan Räikkönen is úgy érezte, a Ferrari szombaton sokkal jobban ment, mint a csütörtöki szabadedzéseken, „de nem tudtuk az üzemi tartományban tartani a gumikat, ezért nem tapadtak rendesen. Némelyik körben igen, máskor meg, amikor mindent ugyanúgy próbáltunk csinálni, vagy az autó eleje, vagy a hátulja csúszkált. Egy ilyen pályán ezt nem könnyű kijavítani, és nagy árat is kell fizetni érte."
Räikkönen, aki „kaotikus versenyben" reménykedik, hozzátette, hogy a Ferrari még nem ismeri a megoldást a problémára. A futamon várhatóan a szuperlágy gumikat is bevetik majd, de attól tart, azok sem fognak jobban működni az autójukon. „Ma csak az ultralágyat használtuk" – felelte az egyéni összetett 2. helyén álló finn az Origo GPhírek-nek. „A tesztek alapján tudjuk, hogy elvileg ezt a legkönnyebb munkára fogni, ezért azt hittük, működni fognak itt, de a konstrukciójukból adódóan mi valamiért nem tudjuk használni őket, hiányzik velük a tapadás. Az okokat nem ismerem.
Nem számítok rá, hogy a többi keverékkel jobb lesz a helyzet, hiszen azok még keményebbek."
A Ferrarinak mostanában egyébként sem fekszik Monaco: legutóbb még 2001-ben, Michael Schumacher révén tudtak nyerni a hercegségben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!