A Ferrari Barcelona után Monacóban is alulteljesített, amikor Sebastian Vettel csak a 4. helyen ért célba, Sergio Pérez Force Indiája mögött, Kimi Räikkönen pedig már a verseny elején belecsúszott a Loews hajtű védőkorlátjába, és kiesett.
A csapatnak így hat forduló után mindössze 121 pontja van, míg tavaly ilyenkor már 158 volt,
Vettel pedig 38 ponttal marad el az egy évvel ezelőtti eredményétől. Ennek ellenére a Ferrari mindkét versenyzője cáfolja, hogy gyengébbek lennének a tavalyinál.
„Nem méltányos összehasonlítani ezt az évet az előzővel. Tavaly a senki földjén voltunk, az előttünk és a mögöttünk lévőtől is messze. Most kisebbek a különbségek, mindkét irányba közelebb vagyunk az ellenfeleinkhez, és nem alakulnak olyan simán a versenyeink, mint a tavalyi szezon elején" – mondta Vettel a Monacói Nagydíj után. „Eddig egyik sem jött össze igazán, ami nyilván a mi hibánk is."
Ha szombatonként jobb munkát végzünk, márpedig muszáj, a versenyeink is jobban fognak alakulni.
Ha Bahreinben nem robban fel a motorom, a dobogó, ha Barcelonában előrébbről rajtolok, a győzelem is összejöhetett volna, úgyhogy az autónk tempójával nincs semmi baj. Csak nem tudjuk rendesen kihozni belőle, ami természetesen a mi dolgunk."
Az elnök, Sergio Marchionne többször egyértelművé tette, hogy az idén azt várja, a Ferrari legalább harcoljon a vb-címért. Ám Vettel szerint a csapat helyzetét nehezíti, hogy 2014 végén a jelentős átszervezések – többek között Maurizio Arrivabene és az ő érkezése – miatt teljesen új alapokról indultak. „Nem szabad elfeledkeznünk róla, hogy olyan csapatok ellen harcolunk, amelyek az utóbbi időben nem estek át olyan jelentős változáson, mint a miénk" – vélte.
Habár Monacóban kiesett, Räikkönen az előző öt versenyből háromszor felállhatott a dobogóra, ezért neki eggyel több pontja van, mint egy éve ilyenkor.
Ő úgy érzi, az idei szezonja jobban indult a 2015-ösnél.
„A mai végeredmény rossz, de majd legközelebb jobb lesz" – jelentette ki. „Sokan állítják, hogy rosszabbul szerepelünk, mint egy évvel ezelőtt. Ha csak a győzelmeket nézzük, ez igaz, de nem a teljes igazság. Szerintem lényegesen jobb lett az autónk, és a csapat is fejlődött."
A Ferrarinak tavaly ilyenkor már volt ugyan egy győzelme is, de azt Vettel azon a Malajziai Nagydíjon érte el, amelyet az idén áttettek a szezon utolsó harmadára, míg cserébe az oroszt előrehozták.
Räikkönen szerint a versenynaptár átalakítása miatt is tűnnek gyengébbnek az eredményeik.
„Vannak versenyek, amelyekről úgy gondoljuk, hogy jobban fognak passzolni hozzánk, csak a szezon elejéről későbbre tették át őket, azokat pedig, amelyekről tudtuk, hogy nehezek lesznek, előre hozták" – mondta, bár ez a csere kizárólag a fenti két futamot érintette. „Jó sztori, hogy gyengébbek vagyunk a tavalyinál, csak nem igaz. Természetesen nem vagyunk elégedettek, tudjuk, miben kell fejlődnünk, de ha olyan könnyű lenne, mindenkinek sikerülne."
A Ferrarit irányító Maurizio Arrivabene egyetért a pilótáival, és Vettelhez hasonlóan rámutatott, hogy mind két hete Barcelonában, mind Monacóban az időmérőn kiharcolt gyenge rajtpozíciójukon bukott el a versenyük. Noha a Spanyol Nagydíj utáni teszten igyekeztek külön is foglalkozni a problémával, a hercegségben ugyanaz történt velük: a Q3-ra nem tudtak eleget gyorsulni. Vettel mindössze 58 ezredmásodpercet javított a Q1-es eredményén, a Q2-esen pedig még rontott is.
Sem a barcelonai, sem az itteni Q3-ban nem voltunk elég jók, ennek fizettük meg az árát a versenyen.
Súlyos ár, de meg kell tanulnunk belőle a leckét, ki kell derítenünk, mi az igazi probléma" – hangsúlyozta Arrivabene. „Az idén eddig egyedül ma csúsztuk le a dobogóról. Tudjuk, mi történt, nem akarok kifogásokat keresni."
Räikkönen és Vettel hátránya az egyéni összetettben 45 illetve 46 pont az élen álló Nico Rosberghez képest, és már Daniel Ricciardo is megelőzi őket a tabellán, de
a kérdésre, hogy a Ferrari kezéből kezd-e végleg kicsúszni a vb-cím, Arrivabene határozott nemmel válaszolt.
„Semmiképpen sem" – szögezte le. „Ricciardo itt nagyon jól ment, akárcsak Hamilton, de nekünk tovább kell koncentrálnunk, és előre kell néznünk, mert az az érzésem, hogy ez a világbajnokság rendkívül érdekesen fog alakulni."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!