A Mercedes oroszországi győzelmét beárnyékolta, hogy mindkét autójuk műszaki problémával küszködött a versenyen, ráadásul a csapatnak egyre többet kell magyarázkodnia a Lewis Hamiltont sújtó sorozatos meghibásodások miatt.
A szurkolók egy részének szent meggyőződése, hogy az elmúlt két év világbajnokát szándékosan így köti gúzsba a Mercedes, hogy Nico Rosberg előtt is megnyissák az utat a vb-cím felé – ezen a teórián alaposan felhúzta magát Toto Wolff Szocsiban. A Mercedes szerdán a szurkolóknak címezve nyílt levelet tett közzé a honlapján, amelyben részletesen kifejtették az álláspontjukat.
"Rengeteg dühös reakcióval találkoztunk az interneten a Szocsiban tapasztalt műszaki hibák után" - írták.
Noha mi is hasonlóan érzünk, nekünk ez jóval több, mint szimpla bosszúság."
"A nézőknek a nagydíjhétvége csütörtökön reggel kezdődik, és vasárnap éjszaka ér véget. Egy rossz eredmény néhány órán keresztül fájhat nekik, de utána az élet megy tovább. Brackley-ben és Brixworth-ben viszont több mint ezer embernek ez az élete, ők nap mint nap véres verítékkel dolgoznak, gyakran éjjel-nappal, heteken át távol a szeretteiktől."
"Nálunk dolgoznak a legjobb srácok és lányok, hétről hétre lenyűgöző munkát végezve – a csapatért. Nem az egyik vagy a másik versenyzőért, hanem egymásért."
Nincs A vagy B csapatunk."
Kitértek rá, hogy a színfalak mögött milyen lázas munka zajlik, és hangsúlyozták: együtt nyernek, együtt vesztenek. "Nem véletlenül értünk el ilyen sikereket a közelmúltban. Toto Wolffot idézve a belünket is kidolgoztuk, hogy eljussunk idáig, és ezt csapatként tettük."
"Lesznek még csúcs- és mélypontok, szép és rossz napok, sikerek és vereségek. Mi azonban végig össze fogunk tartani, ahogy mindig tettük. Köszönjük azoknak, akik velünk vannak. A többieknek, a gyűlölködőknek, a nyafogóknak, az összeesküvés-gyártóknak pedig azt üzenjük: ha csak a felüket meg tudjuk győzni az álláspontunkról, azt már sikerként könyveljük el."
A levélben újabb információkat csepegtettek Rosberg és Hamilton problémáiról: először a német autójában támadt gond a kinetikus motorgenerátorral a bokszkiállás után – ami a tévéközvetítésben nem derült ki –, míg Hamilton az utolsó 16 kört úgy teljesítette, hogy a hűtővíz nyomása konkrétan nulla volt, úgyhogy csak csodával határos módon ért célba.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!