Sétagaloppnak tűnt a Mercedes újabb kettős győzelme Szocsiban, de Paddy Lowe, a csapat technikai vezetője a Motorsport.com-nak elárulta, hogy több szempontból is inkább rémálomra hasonlított a hétvégéjük, különösen maga a futam.
Azt már vasárnap délután is tudtuk, hogy Lewis Hamilton autója mellett Nico Rosbergét is a kiesés fenyegette, de Lowe további részleteket is elárult, kezdve a világbajnoki címvédő szombati technikai problémájával, amelyre továbbra sincs magyarázatuk.
„Mindkét autónk motorjával gondok voltak a verseny során” – erősítette meg Lowe. „A kívülállók számára talán úgy tűnt, hogy halálosan egyszerű futamunk volt, szinte csak kocsikáztunk. A bokszfalról nézve viszont egy igazi rémálom volt. Kimondani is borzasztó, de különösen Lewis oldalán volt az, hiszen 20 körrel a vége előtt gyakorlatilag már nem volt víznyomás a hűtőrendszerben, azt gondoltuk, kizárt, hogy az autója eljusson a célig.”
Hamilton kálváriája már szombaton megkezdődött, amikor a Q2 végén a sanghaji időmérőhöz hasonlóan megadta magát az erőforrása, így csak a 10. helyet érte el. A Mercedesnél úgy döntöttek, hogy visszarakják a kínai hiba után megjavított erőforrást, az üzemanyag-rendszeren viszont módosítottak azóta, így mindenképpen
új alkatrészekre volt szükségük ahhoz, hogy Hamilton ne kapjon büntetést az erőforrás specifikációjának megváltoztatása miatt.
Mivel a Mercedes az ügyfelei számára is azonnal biztosította a fejlesztést, nem maradt pótalkatrészük a helyszínen, sőt a Hamilton erőforrásába végül beszerelt elemek is épp, hogy elkészültek Brixworthben, az F1-es motorgyártó üzemben. Bernie Ecclestone segítségével chartergép szállította a csomagot Szocsiba éjjel 1:50-re, így a szerelők reggelig dolgozhattak az erőforrás átalakításán, mivel a tartalékmotor nem esett a parc fermé szabályok hatálya alá.
„Fázisokra bontottuk a munkafolyamatot, úgyhogy nem ugyanazok az emberek dolgoztak végig, így szerintem nagyjából mindenki aludhatott eleget” – mondta Lowe. „Nagyszerű, amikor összeáll egy ilyen terv. Ha a repülő nem ért volna oda időben, mihez kezdtünk volna? Kénytelenek lettünk volna megszegni a parc fermé szabályokat, és a bokszutcából rajtolni.”
Hamilton a saját elmondása szerint megint nem indult jól, ráadásul a 2-es kanyarban a külső ívre került, így kénytelen volt elhagyni a pályát.
A kanyar átvágása miatt szombaton már figyelmeztetést kapott, amit „röhejesnek” nevezett,
és úgy vélte, elkerülhetetlenné vált, hogy a szezon során 10 helyes rajtbüntetéssel sújtsák egy újabb figyelmeztetés kiszabása miatt. Ráadásul a felhasználható erőforrás-összetevők terén sem áll jól, így motorcsere miatt is hátra sorolhatják a későbbiekben.
A Mercedesnek viszont először be kellett valahogy fejezni a versenyt, lehetőleg mindkét autójával. Rosbergnél az MGU-K kezdett rendellenesen működni, Hamiltonnál pedig a hűtővíz nyomása szűnt meg. A futam végéhez közeledve azt mondták neki, hogy a helyzet „stabilizálódott”, de ez csak első hallásra volt jó hír a világbajnoki címvédő számára.
Nos, stabilizálódott nullánál!” – viccelődött Lowe. „Az állítás alapvetően igaz volt.”
Rosberg közben nem tudta, hogy Hamiltonnak gondjai vannak, de ő is „elég jelentős szeletet” vesztett a teljesítményéből, mert „mindent letekert”, és azt hitte, az ellenfele csupán a gumik miatt küszködik.
„Amikor feljöttem a 2. helyre, és a 12-13 másodperces hátrányt ledolgoztam 7-re úgy, hogy még volt 20 kör, eléggé jól mentem. Aztán szóltak, hogy motorhibám van, és azt gondoltam, nem fogom befejezni a versenyt. Hálás vagyok, hogy mégis sikerült. Mindent meg fogok tenni, hogy folytassam a küzdelmet, bármi is maradt még ezekben az elromlott alkatrészekben.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!