Felemásan kezdődött a Mercedes idei szezonja, mert bár Nico Rosberg révén simán megnyerték az első négy futamot, és magabiztosan vezetik az egyéni, valamint a konstruktőri világbajnokságot is, Lewis Hamilton gyenge rajtjai és műszaki problémái miatt magyarázkodásra is kényszerültek. A Mercedes és Hamilton is leveleket intézett a közönséghez, és a brit pilóta ismét nyomatékosította, hogy a hosszú szezonnak köszönhetően még ő is győzhet az év végén.
A beállítások tekintetében minden eddigi hétvégén remek helyzetbe hoztuk az autót, csupán képtelen voltam kihozni a maximumot belőle”
– idézte Hamiltont a Mercedes előzetese. „A pohár így félig tele van számomra. Nagy feladat vár rám, de még hosszú út, tizenhét verseny áll előttünk, az eddigi négy alapján bármire képesek lehetünk.”
Hamilton az első két futam rajtját elrontotta, és mindkétszer megsérült az autója is, így nem tudta kamatoztatni a tempóját. Kínában és Oroszországban az erőforrás hibái keserítették meg az életét, de az edzések alkalmával mindig jól szerepelt. Ez teszi optimistává. „A csapat Oroszország óta a nap 24 órájában azon dolgozik, hogy a problémák végére járjanak.
Tudom, hogy még mindig gyors vagyok.
Ezzel már az első tesztnap óta tisztában vagyok. Amikor az autóm egyben volt, és tiszta volt a pálya előttem, ezt meg is mutattam.”
Rosberg elismerte, nem számított arra, hogy a maximálisan begyűjthető 100 ponttal kezdi a szezont, és készül a nehezebb időszakokra is, de magabiztosan tekint a hétvégi Spanyol Nagydíjra, ahol tavaly is jól szerepelt, amikor pedig Hamilton éppen győzelmi sorozatban van volt.
„Tavaly ezen a pályán szereztem az adott évi első pole-omat és győzelmemet, és most nagyon összhangban vagyok az autóval, ami nagyszerű, mert csodálatos önbizalmat ad a határok feszegetéséhez.”
A Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Toto Wolff szerint ez a hajsza vezet ahhoz, hogy a csapat részéről – egyelőre Hamilton oldalán - olykor hibák csúsznak a gépezetbe. Az osztrák viszont rámutatott, hogy a korábbi nehézségeiket legyőzve mindig erősebbé tudtak válni. „Csapatként folyamatosan tanulunk. Tavaly Magyarországon és Szingapúrban elég nagy pofonokat kaptunk, de erősebben kerültünk ki a küzdelmekből, és mindig tanulunk a küszködéseinkből.
„A következő néhány verseny során különböző csapatok és erőforrás-gyártók jelentős fejlesztésekkel készülnek, úgyhogy most fog igazán kiderülni, hogy milyenek az idei erőviszonyok” – vélte Wolff.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!