McLaren Honda F1 Team's Spanish driver Fernando Alonso leaves the pits during the third practice session of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit on April 30, 2016. / AFP PHOTO / YURI KADOBNOV
Vágólapra másolva!
A Honda az egyetlen gyártó, amely a szezon kezdete óta nem használt fel motorzsetonokat, és F1-es programjuk vezetője szerint nem is aprózzák majd el az újítások bevetését.
A tavalyi katasztrofális szereplés után lassan, de éledezni kezd a Honda F1-es projektje, és Szocsiban némi szerencsével mindkét McLaren pontot tudott szerezni. Az erőforrások felhasználása szempontjából nem állnak jól, a fejlesztési lehetőségek terén viszont csak a Renault élvez előnyösebb helyzetet, mivel még 14 zsetont használhatnak fel, míg a Renault 24-et, a Mercedes 11-et, a Ferrari pedig csupán 6-ot. Ennek ellenére a japánok nem tervezik, hogy gyorsan kihasználják a mostani állapotot.
„Természetesen folyamatosan fejlesztünk, csak arról kell döntést hoznunk, hogy mikor számíthatunk új technológiák bevezetésére vagy a zsetonok beváltására” – nyilatkozta Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es programjának vezetője. „Akad még néhány zsetonunk, de ezek száma korlátozott, és taktikai szempontok miatt nem akarjuk őket apró lépésekre fordítani.”
A jelenlegi szabályozás érdekessége, hogy csak a zsetonok száma van meghatározva, az nincs, hogy mekkora lehet az egy zsetonra jutó teljesítménynövekedés, és az új fejlesztések alkalmazásakor az éppen használt, vagy a korábban bevetett erőforrások élettartamára is tekintettel kell lenni, mert az idei szezon során egy versenyző csak öt egységet használhat büntetlenül. Ebből is következik, hogy a csapatok nagyon különböző megközelítésekkel gazdálkodnak a zsetonjaikkal.
Szeretnénk a zsetonjainkat hatékonyan használni, nem folyamatosan. Látnunk kell a pontos eredményét a fejlesztéseinknek.
Remélem, hogy nagy lépést tehetünk. Úgy hallottam, néhány elképzelésünk kifejezetten ígéretes, de nem tudom, hogy pontosan milyen előnyt jelentenek, amíg meg nem kapjuk őket. A belső égésű motorra és az ERS-re koncentrálunk” – foglalta össze Haszegawa.
A zsetonokkal kapcsolatos körülményeskedés jövőre megszűnik, amit a Honda képviselője is üdvözölt, mert nagyobb szabadságot eredményez a fejlesztések terén. Haszegawa ugyanakkor a mérnökök szempontjából „komoly kihívásnak” nevezte az új korszakot, és kemény feladatként értékeli a költségek kordában tartását.
A jelenlegi erőforrások egyik gyakran bírált jellegzetessége, hogy a hangjuk jóval visszafogottabb a korábbi szívómotoroktól megszokottnál.
Haszegawa nem biztos abban, hogy az F1-nek „óriási zajt” kell produkálnia,
„de ha a rajongók ezt szeretnék, akkor alkalmazkodunk a véleményükhöz. Az F1 tagjaként bizonyos fokig kötelességünk követni a rajongók akaratát.”
A Toro Rosso is ügyfél lehet?
Haszegawa a napokban elismerte, hogy felkészültek egy másik F1-es csapat ellátására is, és kijelentette, csak rajtuk áll, hogy a McLaren mellett adnak-e másnak is motort. Úgy tudni, hogy a wokingi istállónak vétójoga van vagy volt, és Ron Dennis hevesen ellenzi, hogy más csapatok is megkapják a Honda termékét.
A Turun Sanomat című lap arról számolt be, hogy a Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke már tavaly óta élénken érdeklődik a japán erőforrások iránt, és szeretne tető alá hozni egy 2017 és 2020 között érvényes szerződést. A Honda tavaly felmerült a Red Bull esetleges beszállítójaként is, de az együttműködés hivatalosan a rövid határidő miatt meghiúsult.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!