BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 18: Ferrari's Kimi Raikkonen competes during the 2016 Formula One Grand Prix of Europe in Baku, Azerbaijan on June 18, 2016. Resul Rehimov / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A 2007-es világbajnok azonban így is elégedett, mert pénteken nem mentek jól a Ferrarik, de az időmérőn megszerezték a 2. rajtsort. Vettel a tiszta oldal előnyében bízik.
Nem talált magyarázatot a Ferrari lemaradására Sebastian Vettel, aki bár úgy véli, előreléptek a pénteki teljesítményükhöz képest, mégsem lehetnek boldogok, mert a Mercedes nagy előnnyel vezet Bakuban. Vettel nem tartja igazságosnak a különbséget, és szerinte nem az erőforrás teljesítménye miatt kerültek hátrányba, de Sergio Pérez büntetése miatt így is a 3. helyről rajtolhat.
Mérgesebb lennék, ha holnap a 4. helyről kellene indulnom,
úgyhogy szerintem jó ez így, mert a tisztább oldalról rajtolhatok. Ez egy új pályán elég nagy különbséget okozhat. Lehet, hogy tévedek, de általában jól rajtolunk, és eddig jól éreztem magam a hétvégén, úgyhogy meglátjuk, mi lesz ezen a hosszú versenyen” – nyilatkozta Vettel.
Vettel szerint elsősorban a hétvége után kell majd rájönniük, hogy miért maradtak le a Mercedes mögött, egyelőre viszont annak örül, hogy lehet majd előzni a pályán, de elismerte, nehezen találta meg a ritmust, és könnyű hibázni a rázós bakui aszfaltcsíkon. Bár csapattársa, Kimi Räikkönen csupán az 5. leggyorsabb volt, és a 4. helyről rajtolhat, úgy vélte,
az autó balanszát jól eltalálták, jól vezethető volt, és sokat gyorsult.
„A Q3-ban az utolsó körömre feltettünk egy új szuperlágy szettet, de a piros zászló miatt nem tudtam javítani az időmön. Ezután már csak 2 perc maradt, mindenki sietett, hogy tudjon még egy kört futni, de már a kivezető körön forgalomba kerültem, és nagyon szoros volt az időzítés.”
„Szerintem ha simán mehettem volna, jobb lett volna, de figyelembe véve, hogy milyen trükkös hétvégénk van, örömmel elfogadhatjuk ezt az eredményt” – mondta Räikkönen. „Úgy éreztem, hogy ma több van az autóban.”
A Ferrarinak pénteken az MGU-K-val volt gondja az autókban, szombaton pedig a McLaren által szállított szabványos vezérlőelektronika okozott fejtörést az időmérő elején, de végül mindkét autó részt tudott venni az időmérőn. A Scuderia pénteken látványosan lassabb volt még a Mercedes üldözőinél is, de szombatra bekerült az autókba az aktuális legjobb erőforrásuk, és Pérez büntetéséből, valamint Lewis Hamilton balesetéből is profitálni tudtak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!