Élő:

Bátor fejest ugrik az F1 az új szabályokba

Forma-1, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Ferrari, McLaren, Magyar Nagydíj
14 ALONSO Fernando (spa) Mclaren Honda MP4 31 action, 07 RAIKKONEN Kimi (fin) Ferrari SF16-H team scuderia Ferrari action during the 2016 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from July 22 to 24, Hungaroring, Budapest - Photo Alexandre Guillaumot / DPPI
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso a Magyar Nagydíj után is kiakadt, mert szerinte nem elég gyorsak az F1-es autók, de Jenson Button szerint az új szabályok szerint épülő 2017-es autók izgalmasabbak lesznek.

Szinte menetrendszerű, hogy Fernando Alonso bírálja az F1 jelenlegi technikai szabályait, és azzal fenyegetőzik, hogy kiszáll a világbajnokságból, ha nem állítják nagyobb kihívás elé a versenyzőket az autók. A problémája elsősorban az, hogy az autókat a versenyeken nem lehet folyamatosan hajszolni, mert a gumik és az erőforrások miatt valamivel mindig takarékoskodni kell. Reméli, hogy jövőre új korszak kezdődik.

„Szerintem az autók izgalmasabbak lesznek, nagyobb kihívást jelentenek majd” – mondta. „A kanyarsebességeknek vissza kellene térniük arra a szintre, amit a múltban megszoktunk, és amilyennek a Forma-1-nek lennie kell. Pénteken (a Hungaroringen) a GP2 az első edzésen 2-3 másodpercre volt a Forma-1 szabadedzés tempójától, és ez elfogadhatatlan. Az autók most túl lassúak, de jövőre visszatérünk a normális Forma-1-hez.”

Alonso a 7. lett a Magyar Nagydíjon Forrás: DPPI media/Alexandre Guillaumot

A köridők jelenleg a legjobbak között vannak a sport történetében, az idén több pályán a körrekord is megdőlt, ez azonban mindenekelőtt a fejlett hajtásláncoknak köszönhető. A probléma leginkább a versenytempóval van, amelyet a magas üzemanyagszint is visszavet.

A 2017-es szabálycsomag részeként – egyebek mellett – szélesebb lesz az autók nyomtávja, a gumik futófelülete, fejlettebb lesz az aerodinamika, így várhatóan drasztikusan nőnek majd a kanyarsebességek, és a köridők is 4-5 másodperccel csökkennek az adott pályától függően. Alonso szintén veterán csapattársa, Jenson Button is reméli, hogy a Forma-1-ben felismerték a változás szükségszerűségét.

„Mindketten itt vagyunk már egy pár éve, és emlékszünk a V10-es napjainkra, a gumiháborúra, és a hatalmas leszorítóerőkre” – nosztalgiázott Button, aki Alonso előtt egy évvel, 2000-ben mutatkozott be az F1-ben. „Számos különböző típusú Forma-1-et megtapasztaltunk már, és az elmúlt néhány szabályváltozás nem volt a legjobbak között” – jelentette ki.

Button és Alonso is V10-es motorokkal hajtott autókkal mutatkozott be az F1-ben Forrás: AFP/Toru Yamanaka

„A Forma-1-ben felismerték ezt, és ezért jönnek a nagy változások a jövőben. Most nem állunk jól, de a következő év nagy előrelépés lesz. Nevezhetnénk bátornak is, mert tényleg sok minden változik, az aerodinamikai és a mechanikai tapadás is. Lenyűgöző, hogy a Forma-1 erre az útra lépett. Sokkal szélesebb mosollyal szállunk majd ki az autókból, és ez a sportnak is jót tesz majd.”

A szabályváltozástól azonban Button nem vár több előzést – bár az idén eddig ebből nincs hiány -, mert az új első szárnyak mérete és alakja hiába változik, a 2009-es világbajnok úgy véli, ez nem hoz majd akkora változást, mint azt az emberek elvárják.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!