Nem titok, hogy a 2017-ben életbe lépő új technikai szabályok révén az F1-es autókat fel szeretnék gyorsítani körönként 4-5 másodperccel, pedig egy mért körben már az idén is a leggyorsabbak között vannak a sport története során. A fejlődés egyrészt a nagyobb leszorítóerőnek, másrészt a szélesebb gumiknak lesz köszönhető – a kanyarsebességek mindkét tényező miatt jelentősen nőni fognak, amivel Carlos Sainz szerint eljön a fiatal versenyzők ideje.
A jövőre várható kanyarsebességeket és köridőket elnézve ismét az emberi test tűrőképessége fogja jelenteni a határt, akárcsak 2004-ben és 2005-ben"
– idézi a Toro Rosso pilótáját az Autosport. „Én is előnyt kovácsolhatok abból, hogy fiatal vagyok, és készséggel megteszek mindent, hogy elég edzetté váljak.
„Az összes versenyző szereti, ha az autója gyorsabb a kanyarokban, de egyesek jobban alkalmazkodnak ehhez, mint mások. Magabiztos vagyok, mert én minden alkalommal, amikor egy kategóriával feljebb léptem, erősebb lettem. Lényegében jövőre is feljebb lépünk egy kategóriával, én pedig remélhetőleg hasznot húzhatok ebből."
Sainz 21 évesen egyértelműen a mezőny fiatalabb tagjai közé számít: a skála másik oldalán a 36 éves Kimi Räikkönen és Jenson Button van. Míg az előbbivel a Ferrari már újabb egy évre hosszabbított, az utóbbi jövője a McLarennél egyelőre bizonytalan, de a szabálymódosítások ellenére sem valószínű, hogy növekvő fizikai terhelés szerepet fog játszani a csapat vele kapcsolatos döntésében, mert Button a kora ellenére a legedzettebb pilóták közé tartozik.
A Forma-1 fizikailag még ma is megterhelő, ám korántsem annyira, mint a Michelin-Bridgestone gumiháború idején, illetve a 2009-es szabálymódosítás előtt volt, amikor megnyirbálták az autók aerodinamikáját.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!